استیو وزنیاک: برخلاف تصور عمومی شرکت اپل هیچگاه در یک گاراژ شکل نگرفت!

نام‌های بزرگی را می‌توان در اپل یافت؛ اما بدون شک در بین تمامی این اسامی، استیو جابز فقید و استیو وزنیاک خوش‌قلب اولین نام‌هایی هستند که در ذهن تداعی می‌شوند، این دو مرد در ابتدای شکل گیری اپل در کنار یکدیگر بوده‌اند و باور همگان بر این است که شرکت اپل در یک گاراژ شکل گرفته؛ اما ظاهرا این قصه روایت دیگری نیز دارد و استیو وزنیاک معتقد است بر خلاف تصور عمومی اپل هیچگاه در یک گاراژ شکل نگرفت!

0

درست است که استیو جابز و استیو وازنیاک از ابتدای شکل گیری اپل در کنار یکدیگر بودند؛ اما بیشتر نام استیو جابز فقید را شنیده‌ایم چرا که وی مسئول امور بازاریابی و فروش محصولات اپل بود در حالی که وزنیاک بیشتر به عنوان مرد فنی اپل شناخته می‌شود و از سر و کله زدن با سخت‌افزار بیشتر لذت می‌برد،جالب است بدانید کامپیوترهای اولیه اپل به خصوص کامپیوتر افسانه‌‌ای اپل ۲، محصول دست وازنیاک است. در این بین گفته می‌شود که شرکت اپل در یک گاراژ شکل گرفته؛ اما ظاهرا این گاراژ معروف تنها محل دور هم جمع شدن آنها بوده است. وازنیاک مدعی است آنها الزامی برای حضور در آن گاراژ معروف و صحبت کردن پیرامون مسائل اپل نداشتند و بیشتر صحبت‌ها در خانه‌های یکدیگر انجام می‌شد.

تاکنون داستان شکل‌‌گیری اپل به گونه‌های مختلفی نقل شده است اما طرفداران بدشان نمی‌آید اگر این داستان را از زبان استیو وزنیاک نیز بشوند. این مرد خوش‌قلب دنیای کامپیوتر، صحبت‌های جالبی را در خصوص اپل مطرح کرده است، بد نیست بدانید وزنیاک قبل از ساخت اولین کامپیوترش، کارمند شرکت اچ‌پی بوده، وی مدعی است ایده ساخت کامپیوتر را شش مرتبه به مدیران اچ‌پی نشان داده اما آنها از این طرح استقبال نکردند. در نهایت این استیو جابز بود که موفق شد قرار دادی ۵۰ هزار دلاری با یک فروشگاه برای فروش اولین کامپیوتر اپل ببندد، این گونه بود که رویای ساخت اپل روی واقعیت را به خود دید.

این روزها گفته می‌شود برای به اجرا درآوردن ایده‌های موفق نیازی به ارتباط نزدیک با مهندسین و عوامل اجرایی نیست؛ اما استیو وازنیاک اصلا با این صحبت موافق نیست. اسطوره فراموش نشدنی اپل مدعی است کارآفرینی و عملیاتی کردن ایده‌های جذاب و دست اول تنها نیازمند بازاریابی موفق نیست و پشت این تیم باید حتما مهندسانی تراز اول برای به اجرا درآوردن آنها حضور داشته باشند. بدون شک اجرا کردن یک طرح در زمانی که مسئولین فنی آن دور از یکدیگر باشند با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شود و باید حتما تمامی اعضا دست به دست یکدیگر داده و از نزدیک پروژه را رهبری کنند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.