این کبوترها به کمک یک کوله‌پشتی کوچک آلودگی هوای لندن را اندازه می‌گیرند

اخیراً شرکتی تحت عنوان Plume Labs چندین کوله‌پشتی کوچک حاوی سنسورهای مختلف سنجش آلاینده‌های هوا را به تعدادی کبوتر متصل کرده تا با توجه به مسیر پرواز آن‌ها آلودگی هوای نقاط مختلف شهر لندن را اندازه‌گیری کند.

0

این شرکت که بر روی مشکلات محیط زیستی کار می‌کند با همکاری آژانس بازاریابی DigitasLBi به روشی جدید و البته عجیب برای سنجش آلودگی هوا دست زده است. کبوترها می‌توانند در ارتفاق بالاتری نسبت به سنسورهای عادی سنجش آلودگی پرواز کرده و البته آلاینده‌ها را در نقاط مختلف پرواز تست کنند. سنسورها توسط جلیقه‌ها یا کوله‌پشتی‌هایی پارچه‌ای به کبوترها متصل شده و قادر به سنجش نیتروژن دی‌اکسید، اوزون و ترکیبات ارگانیک فرار هستند. در حال حاضر تنها 10 تا از این پرنده‌ها در سطح شهر لندن در حال پرواز هستند و میزان اطلاعات جمع‌آوری شده محدود است اما باز هم این راه خلاقانه‌ای برای سنجش آلودگی در نقاط مختلف شهری است که روزانه میلیون‌ها نفر در آن نفس می‌کشند.

pigeon-vest

اگر به این پروژه علاقمند شده‌اید و دوست دارید اطلاعات جمع‌آوری شده توسط پرنده‌ها را در نقاط مختلف مسیرشان ببنید می‌توانید به میکروسایت این پروژه مراجعه کنید. همچنین با توییت به اکانت @pigeonair در توییتر نیز خلاصه‌ای سریع از اطلاعات یک منطقه خاص لندن برایتان نوشته خواهد شد. پروژه Pigeon Air فعلاً به مدت سه روز اجرا خواهد شد تا توجه سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دولتی و خصوصی لندن معطوف شده تا شاید پروژه‌هایی مشابه در مقیاس وسیع‌تر در انگلستان و یا سایر نقاط دنیا انجام شود.

pidgeon-map

امیدواریم روزی سنجش آلودگی هوا و خصوصاً اقدامات جلوگیری آن در کشور ما نیز جدی‌تر گرفته شود تا بیش از این شاهد بیماری‌های تنفسی و هوای آلوده در کلان شهرهای کشورمان نباشیم.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.