هوش مصنوعی گوگل نهایتا مسابقه با نابغه بازی Go در جهان را با پیروزی به پایان برد

پس از تحمیل اولین شکست سیستم هوش مصنوعی گوگل موسوم به آلفاگو در مقابل قهرمان کری‌ای رشته GO در روز یک شنبه، امروز و در آخرین دور این مسابقه تاریخی بار دیگر  آلفاگو توانست با نتیجه نهایی 4 به 1 مقابل Lee Se-dol به برتری دست پیدا کند.

0

بازی نهایی میان هوش مصنوعی گوگل و Lee Se-dol نشان داد که هر دو طرف به سختی بر روی اشتباهات دورهای قبلی خود کار کرده بودند، با این حال این آلفاگو بود که سرانجام توانست با درک اشتباهی اصلی خود در دور قبل، قهرمان جهانی رشته GO را از سد راه برداشته و نام خود را به عنوان اولین سیستم هوش مصنوعی قهرمان در این رشته ثبت نماید.

همان‌طور که مستحضر هستید آلفاگو زیر نظر مستقیم گوگل و توسط شرکت بریتانیایی DeepMind در حال توسعه بوده و از هفته پیش به مصاف قهرمان جهانی رشته GO از کره جنوبی رفته است.DeepMind بر این باور است که آلفاگو در دور نهایی با درک اشتباه فاحش خود در ابتدای دور قبل، توانسته است همان‌طور که انتظار می‌رفت به خودی خود درصدد رفع آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که آلفاگو با بهره‌گیری از شبکه‌های عصبی و سیستم یادگیری ماشینی طی 18 دوره متوالی توانسته است قهرمان جهانی رشته GO را به زانو درآورد. حال آنکه اگر Lee Se-dol می‌توانست در این دوره آلفاگو را شکست دهد به جایزه 1 میلیون دلاری گوگل دست پیدا می‌کرد، با این حال مبلغ جایزه با نتیجه کنونی به یک خیریه هدیه داده خواهد شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.