تولید هر دستگاه گلکسی اس 7 تنها 250 دلار برای سامسونگ هزینه دارد

گلکسی اس 7 سامسونگ هنوز رسما به بازار ایران عرضه نشده و خبری از قیمت آن به طور رسمی اعلام نشده اما مطمئنا برای شما نیز جذاب خواهد بود که ارزش قطعات واقعی و به نوعی بالقوه این گوشی هوشمند را بدانید.

0

بنابر آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحلیل بازار IHS، هزینه قطعات هر دستگاه گلکسی اس 7 سامسونگ 255 دلار برای سامسونگ هزینه دارد. این قیمت تنها یک دلار از قیمت برآورد شده برای هزینه قطعات گلکسی اس 5 این شرکت در دو سال پیش کمتر است.

این شرکت در گزارش خود آورده است که گران‌قیمت‌ترین قطعه بکار گرفته شده در این گوشی هوشمند پردازنده اسنپ دراگون 820 کوالکام بکار گرفته شده در آن است که قیمت آن 62 دلار برآورد شده است. اگر چه تنها نسخه عرضه شده در ایالات متحده از چنین پردازنده‌ای برخوردار است و نسخه عرضه شده در سایر نقاط جهان با پردازنده  Exynos 8890 Octa عرضه خواهند شد.

samsung-galaxy7-exploded-view

جالب است بدانید برای سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی با فناوری Dual Pixel این گوشی هوشمند قیمتی معادل 14 دلار برآورد کرده‌اند و قیمت اسمبل و کنار هم قرار دادن هر دستگاه نیز 5 دلار برآورد شده است.

مطمئنا باید در نظر داشته باشید که در این قیمت، هزینه‌هایی مانند نرم‌افزار، تحقیق و توسعه، بازاریابی و یا هزینه پخش و فروش در نظر گرفته نشده است. در کنار اینها باید در نظر داشت که کالبدشکافی صورت گرفته بر روی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نشان می‌دهد که باید به این هزینه‌ها هزینه بالای تعمیر واقعا دشوار این دستگاه‌ها را نیز افزود که نسبت به نسل قبلی پرچمداران سامسونگ دشوارتر شده است.

این ارقام به کنار هر طور که حساب و کتاب کنید قیمت نهایی این محصول با آن قیمتی که هم‌اکنون در روزهای آخر اسفند ماه 1394 و تنها سه هفته پیش از عرضه رسمی آن در بازار ایران به نام نسخه قاچاق (شما بخوانید عرضه نشده به صورت رسمی) از این گوشی هوشمند دیده می‌شود مطمئنا تفاوت فاحشی دارد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.