Dell نسخه لینوکسی لپ‌تاپ XPS 13 را عرضه می‌کند

دِل لپ‌تاپ XPS 13 خود را پیش از این با سیستم‌عامل ویندوز روانه بازار کرده بود؛ اما اگر کاربر لینوکس هستید امروز خبر خوشی برای شما داریم چرا که باخبر شدیم نسخه لینوکسی این لپ‌تاپ نیز از جانب دل عرضه شده است.

0

لپ‌تاپ XPS 13 دل محصولی شیک و مجهز است، این‌ لپ‌تاپ به نوعی طراحی شده که فاصله بسیار کمی بین نمایشگر و قاب اطرافش وجود دارد،‌این امر به زیبایی این محصول اضافه کرده است.

همان‌گونه که اشاره شد لپ‌تاپ XPS 13 از این پس با توزیع اوبونتو نسخه ۱۴.۰۴ نیز برای کاربران لینوکس عرضه می‌شود، ناگفته نماند که در حال تنها مدل‌های i7 این این محصول که از صفحه‌نمایش QHD لمسی بهره می‌برند و ۱۶ گیگابایت رم دارند به فروش می‌رسند، این مدل‌ها قیمتی حدود ۱۵۵۰ هزار دلار دارند.

 در همین حال اعلام شده که مدل‌هایی با مشخصات پایین‌تر نیز از همین سری لپ‌تاپ در راه است، انتظار می‌رود مدل i5 این محصول با ۸ گیگابایت رم و صفحه‌نمایش غیر لمسی که از سیستم عامل لینوکس بهره می‌برد نیز به زودی از جانب دل روانه بازار شود.

 همان‌گونه که از مشخصات این لپ‌تاپ‌ها پیداست با هدف انجام کارهای سنگین و حرفه‌ای ساخته شده‌اند اما در کنار مشخصات بالا و قابل قبول از وزن کمی برخوردار هستند تا حمل و نقل راحتی داشته باشند.

تاکنون عرضه لپ‌تاپ‌هایی مجهز به لینوکس از جانب دل زیاد مورد توجه قرار نمی‌گرفت؛ اما با عرضه نسخه لینوکسی لپ‌تاپ‌های سری XPS 13 می‌توان انتظار داشت در آینده شاهد لپ‌تاپ‌های بیشتری از دل با سیستم‌عامل لینوکس باشیم.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.