تماشا کنید: این احتمالا بزرگترین مکعب روبیک در جهان است!

تابه‌حال اخبار زیادی درباره مکعب‌های روبیک شنیده‌ایم؛ اما بیشتر آن‌ها بر سرعت درست کردن مکعب توسط انسان‌ها و روبات‌ها متمرکز بوده‌اند. پس دیگر رکوردهایی که به این اسباب‌بازی معمایی ارتباط دارند چه می‌شوند؟ انواع 4 در 4 و 5 در 5 از این مکعب وجود دارد که دشواری حل مکعب اصلی که 3 در 3 است را افزایش می‌دهند. اگر به جای افزایش تعداد مربع‌های هر بعد مکعب، تنها آن‌ها را بسیار بزرگ‌تر بسازیم چه می‌شود؟

1

این دقیقاً کاری است که پازل ساز قدیمی، آقای Tony Fisher انجام داده است. او مکعبی به ضلع 1.52 متر ساخته که حدود 90 کیلوگرم وزن دارد. در ضمن این مکعب کاملاً قابل‌استفاده است. همان‌طور که Fisher در ویدئوی خود توضیح می‌دهد، حل کردن مکعب روبیکی با این ابعاد بسیار دشوار است، چراکه برای چرخاندن بخش‌ها باید دور آن راه بروید و یا حتی آن را بلند کنید.

Worlds-Largest-Rubik-Cube

Fisher می‌گوید که از 4 ماه پیش شروع به ساخت مکعب روبیک غول‌پیکر خود کرده است، اما تنها چند هفته بعد موفق شد که آن را کامل کند. او در ویدئوی خود درباره تلاش‌های قبلی‌اش برای ساخت مکعب‌های بزرگ صحبت می‌کند و امیدوار است که این آخرین نسخه بتواند در رکوردهای گینس ثبت شود.

با میزان تلاش، دقت و جزئیاتی که فیشر در ساخت مکعب روبیک خود به‌کاربرده، بیننده هم می‌خواهد که او به آرزوی خود برسد. به‌علاوه به محض اینکه گینس مکعب فیشر را به عنوان بزرگ‌ترین مکعب روبیک جهان ثبت کند، شخص دیگری می‌تواند برای به دست آوردن رکورد حل کردن بزرگ‌ترین مکعب روبیک جهان در کمترین زمان، اقدام کند!

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    خب حالا که چی
    یزرگترین باشه
    چه نکته مثبتی داره