استیو بالمر: لینوکس حالا تهدیدی در آینه عقب مایکروسافت است!

استیو بالمر، مردی که مدتی پیش سکان مایکروسافت را در اختیار داشت، حدود ۱۵ سال قبل از لینوکس به عنوان سرطان یاد می‌کرد؛ اما از قرار معلوم این مرد مطرح دنیای آی‌تی در طول زمان واقعیت را درک کرده و اکنون در خصوص لینوکس ملایم‌تر صحبت‌ می‌کند؛ اما باز هم این سیستم‌عامل متن باز را تهدیدی بزرگ می‌داند که در آینه عقب مایکروسافت است.

1

مجله معتبر Fortune چهارشنبه گذشته میهمانی شامی تدارک دیده بود، در این مراسم استیو بالمر نیز حضور داشت. این مدیر ارشد در صحبت‌های خود متذکر شد که این روزها مایکروسافت مانند گذشته با لینوکس خصومت ندارد و برنامه‌های خود را بیشتر با سیاست‌های لینوکس سازگار می‌کند. به همین منظور نسخه سازگار با لینوکسِ نرم‌افزار بانکِ اطلاعاتیِ معتبرِ SQL Server اوایل هفته گذشته از جانب مایکروسافت معرفی شد.

جالب اینجاست که بالمر نیز موضع خود را در خصوص لینوکس تغییر داده و مدعی شد از این سیاست جدید مایکروسافت استقبال می‌کند. چند ماه پیش نیز بالمر در جمع سهامداران مایکروسافت بر باز نمودن سیاست‌های مایکروسافت تاکید کرده بود.

بد نیست بدانید بالمر از سال ۱۳۷۸سکان مایکروسافت را به دست گرفت. در مدت ۱۳ سال حضورِ این مدیر ارشد در مایکروسافت، این شرکت با رکود زیادی روبرو شد و بیشتر از ۴۰ درصد از سهام خود را از دست داد.

این امر به استعفای وی در سال ۱۳۹۱ منجر شد، در بهمن ماه سال ۹۲ نیز ساتیا نادِلا سکان مایکروسافت را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون توانسته بیشتر از ۵۰ درصد ارزش سهام مایکروسافت را افزایش دهد. بالمر شخصیت نادلا را در بهبود شرایط مایکروسافت موثر می‌داند.

بالمر در سخنان خود تاکید کرد که رابطه وی و بیل گیتس دیگر مانند گذشته‌ها نزدیک نیست و هر کدام به مسیر خود می‌روند. بالمر در گذشته در حین سخنان خود سریع از کوره در می‌رفت؛ اما همان‌گونه که اشاره شد این روزها مسیر دیگری را در پیش گرفته و دیگر مانند گذشته تند صحبت نمی‌کند، این مدیر ارشد پس از ترک مایکروسافت به یوگا و مدیتیشن رو آورده و احتمال می‌رود دلیل تعادل صحبت‌های وی همین شیوه جدید زندگی باشد.

در مجموع همان‌گونه که در بالا نیز ذکر شد، بالمر مدعی است که لینوکس اکنون دیگر به مایکروسافت نزدیک شده و در آینه عقب، این سیستم عامل بزرگ را تهدید می‌کند. با این حساب باید دید مایکروسافت با ادامه سیاست‌های بازِ خود خواهد توانست فاصله را با لینوکس بیشتر کند، یا اینکه لینوکس با توجه به رشدی که از گذشته داشته و در حال حاضر نیز دارد خواهد توانست به رقیب جدیدی برای مایکروسافت در آینده تبدیل شود.

venturebeat.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    من که اصلا ازش خوشم نمیاد
    همیشه پیشبینی های منفی داشته که هیچ کدوم هم درست نبوده