سرمایه‌گذاری در زمینه واقعیت مجازی و افزوده در دوماه آغازین سال 2016 بیشتر از کل سرمایه سال گذشته بوده است

می‌دانیم که فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در یکی دو سال اخیر رشد و توجه بسیار زیادی را معطوف خود کرده‌اند. می‌خواهید بدانید این فناوری‌های با چه سرعتی رشد می‌کنند؟ کافیست نگاهی به میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه در یکی دوماه اخیر بیندازید.

0

تنها در ماه ژانویه و فوریه 2016 سرمایه‌گذاری در عرصه AR/VR به 1.1 میلیارد دلار رسیده است. به گزارش Digi-Capital کل سرمایه‌گذاری سال 2015 در این زمینه 686 میلیون دلار بوده و ظاهراً دو ماه اول سال 2016 به تنهایی رکورد آن را شکسته است. این اولین باری‌ست که سرمایه‌گذاری در واقعیت مجازی و افزوده در هر سالی به بیش از یک میلیاد دلار می‌رسد.

حدود 794 میلیون دلار این مبلغ روی فناوری شرکت Magic Leap سرمایه‌گذاری شده است که در ماه فوریه تأیید شد و 300 میلیون دلار دیگر نیز صرف سرویس‌ها و راه حل‌های AR/VR، سخت‌افزار، تبلیغات و بازاریابی، توزیع، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، ویدئوها و سایر لوازم جانبی شده است. حتی اگر Magic Leap را در نظر نگیریم سرماه‌گذاری در این دو ماه در مقابل 250 میلیون دلار در سه‌ماهه پایانی سال 2015 حدود 20 درصد رشد را نشان می‌دهد درحالی‌که هنوز چهار هفته دیگر تا پایان فصل اول 2016 زمان باقیست.

AR-VR-Investment

«تیم مرل» مدیر اجرایی Digi-Capital و مدیرعامل شرکت Eyetouch Reality پیش‌بینی می‌کند که درآمد این دو فناوری تا سال 2020 به 120 میلیارد دلار خواهد رسید. سال گذشته با وجود این‌که بازی‌های واقعیت افزوده با 81 درصد کاهش درآمد مواجه بودند اما انتظار می‌رود با قرارداد بین Magic Leap و King این اوضاع در سال 2016 متفاوت باشد. همچنین اولین هدست‌های واقعیت مجازی عمومی مانند HTC Vive و همچنین PlayStation VR نیز به جمع هدست‌های کنونی مثل Gear VR و Google Cardboard پیوسته و انتظار داریم تا پایان سال 2016 هر علاقمند به فناوری حداقل یک نمونه از این هدست‌های واقعیت مجازی را خریداری کرده باشد. همچنین مایکروسافت نیز هدست‌های واقعیت مجازی هولولنز خود را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرده و بعید نیست تا سال 2017 این هدست نیز به تولید عمده برسد.

VentureBeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.