باریکترین آسمانخراش جهان 4 متر عرض و 161 متر ارتفاع دارد!

آسمان‌خراش‌های بسیار بلند دیگر عادی شده‌اند، نظرتان درباره چالش ساخت باریک‌ترین ساختمان جهان چیست؟ این کاری است که مهندسان در شهر Brighton انگلستان مشغول به انجام آن بوده‌اند و نتیجه کار خود را i360 نام نهاده‌اند.

1

این سازه جدید که بر دریا دید دارد، تنها 3.96 متر قطر و 161 متر ارتفاع دارد. این ساختمان به گزارش بی‌بی‌سی موفق به کسب رکورد گینس به‌عنوان باریک‌ترین برج دنیا شده است. در ضمن نسبت ارتفاع به پهنای آن 41.15 است.

این ساختمان که در سال 95 افتتاح خواهد شد، به یک پوسته 94 تنی مجهز است که قابلیت حمل 200 نفر به بالا و پایین را در قاب نازک خود دارد. بنا به گفته‌های John Roberts مهندس ارشد این پروژه، این تنها محدودیت در طراحی نبود.

وی به بی‌بی‌سی می‌گوید: مهم‌ترین مسئله در ساخت این سازه دوام آوردن و نیفتادن در بادهای شدید بود. سرعت باد در شهر Brighton که در ساحل جنوبی انگلستان قرارگرفته به 120 کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. خوشبختانه این ساختمان به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا بادهایی با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را هم دوام بیاورد.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بیکاری آدم رو به چه کارایی وا میداره