مایکروسافت سرانجام در ابتدای فروردین‌ماه از اپلیکیشن‌های یونیورسال ایکس‌باکس رونمایی می‌کند

طیق شایعه اخیرمایکروسافت قصد دارد تا ابتدای فروردین‌ماه اپلیکیشن‌های یونیورسال ایکس‌باکس را سرانجام رونمایی کند. این شرکت ظاهراً در کنفرانس Build در تاریخ 11 فروردین‌ماه در سن‌فرانسیسکو جزئیات این اپ‌ها را آشکار خواهد کرد.

1

مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت آقای فیل اسنپنسر امروز در توییتر خود نوشت: «اواخر این ماه قدم‌های بعدی خود را با پلتفرم یونیورسال ویندوز در کنفرانس //build به مباحثه خواهیم گذاشت.»

مایکروسافت بیش از یک سال است که پس از رونمایی از اولین اپلیکیشن ویندوز 10 روی ایکس‌باکس در MWC سال گذشته در مورد اپ‌های یونیورسال برای ایکس‌بای صحبت می‌کند. در حال حاضر توسعه‌دهندگان می‌توانند برای ایکس‌باکس وان اپ بسازند اما آن‌ها اپلیکیشن‌های یونیورسال نبوده و بر روی پی‌سی‌ها، تبلت‌ها، گوشی‌ها و ایکس‌باکس وان به طور همزمان کار نخواهند کرد. به این ترتیب انتظار می‌رود که مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن‌های ایکس‌باکس خود را به صورت گسترده‌تری بر روی توسعه‌دهندگان برای ساخت اپ و بازی Xbox One باز کند.

آقای اسپنسر همچنین به انتقاد بنیان‌گذار شرکت Epic Games مبنی بر محصور کردن پلتفرم بازی ویندوز توسط مایکروسافت و تشویق بازی‌سازها به جنگیدن علیه مایکروسافت گفت:

ویندوز همیشه یک اکوسیستم باز بوده و از شرکای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استقبال کرده است؛ این روند برای همیشه ادامه خواهد داشت.

او همچنین ادعا کرد که اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز 10 یک اکوسیستم کاملاً باز هستند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    باز ولی نه بی در و پیکر