5 چیزی که دوست داریم شاهد حضور آنها در گوشی اچ‌تی‌سی‌ وان M10 باشیم

پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی که انتظار می‌رود با ورود قدرتمندش اوضاع نابسامان این شرکت تایوانی در بازار را سروسامان بخشد، در برخی محافل با نام وان M10 و گاهی اوقات HTC 10 شناخته می‌شود و انتظار می‌رود در اواخر ماه آینده شاهد برپایی مراسم رونمایی اختصاصی آن باشیم. در همین حال هرچند به لطف اطلاعات درز کرده طی چند وقت اخیر بر برخی قابلیت‌های این محصول آگاهی یافته‌ایم، با این حال در ادامه قصد داریم 5 چیزی که دوست داریم شاهد حضور آن‌ها در گوشی اچ‌تی‌سی‌ وان M10 باشیم را مرور نماییم.

1

بازطراحی کلی

Original-design

بر اساس شایعات از پیش درز کرده، پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی با ظاهری متفاوت نسبت به سایر بالا رده‌های سری ONe و زبان طراحی شبیه به آن چیزی که One A9 شاهد به کار گیری آن بودیم معرفی خواهد شد.

لازم به یادآوری است که اچ‌تی‌سی در دفاع از طراحی One A9 بارها تأکید کرد که طراحی کاملاً فلزی با خطوط پلاستیکی آنتن در پشت را از One M7 ابداع کرده و در واقع این اپل است که طراحی اچ‌تی‌سی را کپی کرده اما از آنجایی که ماژول دوربین و فلش نیز به شدت به آیفون 6 شباهت داشت بیشتر کاربران اچ‌تی‌سی را به چشم یک کپی‌کار نگاه می‌کنند. در هر حال به نظر می‌رسد تغییر ظاهر  اچ‌تی‌سی‌ وان M10 نسبت به سایر اعضای سری وان بتواند منتقدانی که از دیرباز به ظاهر یکسان پرچم‌داران اچ‌تی‌سی‌ اعتراض داشته‌اند را راضی نگاه دارد.

نمایشگری بدون حاشیه کناری

Smaller-bezels

بلندگوهای BoomSound سری وان همیشه وقت کیفیت صدایی فوق‌العاده را ارائه اند، با این حال بزرگ‌ترین معضل فضای بسیار اشغال شده بسیار زیاد آن‌ها است که به سبب قرارگیری این بلندگوها در بالا و پایین نمایشگر به وجود می‌آید. این معضل همواره در گوشی‌های M7, M8 و M9 به دلیل آنکه شرکت سازنده هیچ‌گونه تغییری در ظاهر آن‌ها ایجاد نکرده است به وضوح مشاهده می‌شود.

در سوی دیگر حتی در  گوشی A9 هم که فقط یک اسپیکر در پایین صفحه‌نمایش تعبیه شده بود، شاهد نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 66.17 درصد بوده‌ایم، این در حالی است که سایر رقبای اندرویدی موجود در بازار کم‌کم از نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 70 درصد بهره می‌برند که یک مزیت ویژه به حساب می‌آید. در هر حال به نظر می‌رسد  اچ‌تی‌سی‌ بتواند با افزایش سایز نمایشگر و به کار گیری بدنه‌ای ارگونومیک، حاشیه کناری صفحه‌نمایش را به طرز محسوسی کاهش دهد.

حفظ بلندگوهای استریو

Keep-the-stereo-speakers

اگرچه در مورد قبل ذکر کردیم که حاشیه کناری نمایشگر  اچ‌تی‌سی‌ وان M10 در هر حال بایستی کاهش یابد، با این حال شرکت به نظر نمی‌رسد شرکت سازنده این قابلیت را فدای حذف بلندگوهای استریو معروف BoomSound کند. در هر حال اگر شایعات به کار گیری زبان طراحی A9 در وان ام 10 صحت داشته باشد، شرکت سازنده با همکاری Bose (یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه صدا) قصد دارد نسل بعدی اسپیکرهای قدرتمند BoomSound را کمی کوچک‌تر کند تا بتواند حاشیه‌ها را کاهش داده و صفحه‌نمایش را بزرگ‌تر و یا اندازه کلی گوشی را کوچک‌تر کند.

دوربین باکیفیت تر

Better-camera

طبق اظهار نظر یکی از لو دهندگان معروف توئیتری با نام LlabTooFeR، گوشی اچ‌تی‌سی وان M10 در قاب پشتی میزبان دوربین اصلی 12 التراپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار لیزری که زمان انجام فوکوس را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد است. رویکرد اچ‌تی‌سی، ارائه پیکسل‌هایی با سایز بزرگ‌تر در یک نوع جدید از سنسور است که ۳۰۰ درصد نور بیشتری را نسبت به اکثر دوربین‌های 12 مگا پیکسلی موجود در بازار ثبت می‌کند.

به دلیل اینکه پیکسل‌های بزرگ‌تر نور و اطلاعات بیشتری را ذخیره می‌کند، عکس گرفته‌شده تصویری واضح‌تر با جزییات رنگ بهتر و سایه روشن‌های دقیق‌تری به نمایش می‌گذارد. به گفته این منبع، سنسور دوربین اصلی وان ام 10 را قرار است شرکت سونی به طور اختصاصی توسعه دهد، این در حالی است که لنز دوربین سلفی آن با وضوح 5 مگا پیکسلی از نوع s5k4e6 ساخت شرکت سامسونگ است. در صورتی که صحت این اطلاعات توسط منابع موثق تائید شود، شاهد آن خواهیم بود که اچ‌تی‌سی بار دیگر به استفاده از فناوری التراپیکسل که برای اولین  شاهد به کار گیری آن در  اچ‌تی‌سی وان ام 8 بودیم روی آورده است.

مقاومت در برابر آب

Water-resistance

پرواضح است افرادی که برای خرید یک گوشی هوشمند هزینه سنگینی را پرداخت می‌کنند، دنبال قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که در گوشی‌های میان رده یافت نمی‌شود. مقاومت در برابر آب یکی از ویژگی‌های همیشه محبوب در میان عموم جامعه بوده که در بسیاری از مواقع می‌تواند جان گوشی و یا اطلاعات افراد را نجات دهد. اگرچه تا پیش از این شاهد تعبیه قابلیت مذکور در سری پرچمداران اچ‌تی‌سی‌ نبوده‌ایم، با این حال این شرکت تایوانی می‌تواند با تجهیز M10 به قابلیت مقاومت در برابر آب، طیف وسیعی از علاقه‌مندان به این برند را راضی نگاه دارد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بازم ایراد میگیرن