سرمایه‌گذاری 325.73 میلیون دلاری سامسونگ برای افزایش تولید پنل‌های صفحه‌نمایش OLED قابل انعطاف

سامسونگ با گلکسی نوت اج و گلکسی اس 6 اج نشان داد که صفحه‌نمایش خمیده در گوشی‌های هوشمند دیگر یک رؤیا نیست و حالا هم ظاهراً قصد دارد قدم را یک پله بالاتر گذاشته و تولید انبوه پنل‌های OLED قابل انعطاف را آغاز کند.

1

به گزارش Business Korea سامسونگ مبلغ 325.73 میلیون دلار را برای تولید پنل‌های خم‌شدنی OLED در کارخانه Tangjeong خود سرمایه‌گذاری کرده است. به این ترتیب این دومین سرمایه‌گذاری بزرگ سامسونگ در این بخش است که تعداد واحدها را از 15 هزار به 30 هزار واحد تولیدی می‌رساند. گفته می‌شود تولید انبوه قرار است از ابتدای سال 2017 میلادی آغاز شود و درحالی‌که هنوز مورد استفاده اصلی این صفحه‌نمایش قابل انعطاف OLED مشخص نیست اما برخی شایعات از احتمال استفاده آن در گوشی‌های هوشمند آیفون 8 اپل خبر داده‌اند.

همان‌طور که می‌دانید اپل حتی هنوز علاقه‌ای نسبت به استفاده از پنل‌های خمیده یا حتی معمولی OLED در گوشی‌هایش ندارد و کماکان از فناوری IPS LCD استفاده می‌کند. طبق شایعات کوپرتینو در نظر دارد AMOLEDها را سرانجام در آیفون 7اس به آیفون بیاورد اما استفاده از یک صفحه‌نمایش قابل انعطاف آن هم در محصولات اپل کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. به هر حال مطمئنیم اگر اپل روزی قصد استفاده از این پنل‌ها را داشته باشد احتمالاً استفاده مفیدی برای آن در ذهن خود دارد.

SamMobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    ساسمونگ اج صقحش خمیده هست ولی منعطف خیر
    خداشاهده
    در زمان رونمایی لومیا 1020 همه اینکه کناره صفحه نمایش چند درجه خمیده هست رو ضعف میدونستن
    حرص ادم در میاد
    http://www.zoomit.ir/2013/9/1/6674/lumia-1020-nokia-dpreview/

    http://connect.dpreview.com/post/5234892048/nokia-lumia-1020-camera-review?page=9