آپدیت اندروید ۶ مارشملو برای اکسپریا زد ۵ در ژاپن عرضه شد

اگرچه دیگر هیچ گوشی هوشمند جدیدی تحت سری اکسپریا زد سونی راهی بازار نخواهد شد، با این حال  به نظر می‌رسد شرکت سازنده ژاپنی تصمیم گرفته برای آخرین بار پلتفرم پرچم‌دار اکسپریا زد 5 را به اندروید 6 مارشملو ارتقا دهد.

6

در حالی که بسیاری در MWC2016 منتظر معرفی اکسپریا زد 6 از سوی سونی بودند، با این حال این شرکت نه تنها در نمایشگاه مذکور از سری جدید گوشی‌های ایکس خود رونمایی کرد، بلکه به صورت رسمی نیز اعلام شد که دیگر هیچ گوشی جدیدی از خانواده اکسپریا زد تولید نمی‌ گردد.

در همین رابطه و در حالی که انتظار می‌رفت به مرور زمان پشتیبانی سونی از گوشی‌های سری اکسپریا زد کم شود، ساعاتی پیش افراد دارنده گوشی‌های اکسپریا زد 5 و زد 5 پریمیوم تحت قرارداد DoCoMo’s ژاپن نتوانسته‌اند در قالب یک به‌روزرسانی پلتفرم دستگاه خود را به اندروید 6 مارشملو ارتقا دهند.

از جمله ویژگی‌های افزوده شده با این آپدیت به اکسپریا زد ۵ می‌توان به انیمیشن‌های جدید در هنگام اسکرول کردن صفحه هوم، تعبیه باکس جستجوی پیشرفته اپلیکیشن‌های نصب شده، امکان تنظیم مدت زمانی که تمایل دارید ویبره گوشی در هنگام زنگ خورد فعال بماند، امکان دسترسی سریع به منوی تنظیمات دستگاه از طریق DND، تعبیه امکان اضافه کردن اطلاعات حساب POBoxPlus برای کاربران ژاپنی، پنهان شدن منوی SmallApps در هنگام اسکرول کردن مولتی تسکینگ، اضافه شدن دکمه delete در باکس اعلانیه‌ها، رابط کاربری جدید اپلیکیشن دوربین، اضافه شدن گزینه‌های بیشتر برای تعیین جهت چرخش تصویر، افزوده شدن قابلیت‌های جدید در اپلیکیشن Lifelog app، اینترفیس جدید در برنامه نمایش تصاویر، ویدجت پادکست جدید، اضافه شدن دکمه رهنمایی آنلاین در بخش تنظیمات برنامه ویدئو، اضافه شدن قابلیت ایجاد مخاطب جدید در بخش شماره‌گیری، اضافه شدن قابلیت Now On Tap، حالت ذخیره‌سازی انرژی Doze و قرار گیری خودکار اپلیکیشن‌هایی که طی 48 ساعت گذشته از آن‌ها استفاده نکرده‌اید به بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی اشاره کرد.

همان‌طور که گفته شد این بسته به‌روزرسانی صرفاً برای کاربران ژاپنی عرضه گردیده و شرکت سازنده نیز از بیان اطلاعاتی در رابطه با احتمال انتشار  آپدیت مذکور برای سایر رام‌های  اکسپریا زد ۵ خودداری کرده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. حمیدرض می‌گوید

    اگرچه دیگر هیچ گوشی هوشمند جدیدی تحت سری اکسپریا زد سونی راهی بازار نخواهد شد، با این حال به نظر می‌رسد شرکت سازنده ژاپنی تصمیم گرفته برای آخرین بار پلتفرم پرچم‌دار اکسپریا زد 5 را به اندروید 6 مارشملو ارتقا دهد.

    یعنی چی چرا حرف مفت میزنی فارنت سونی مال پدرتو خورده؟ یعنی چی برای آخرین بار حالت خوبه؟ برو ی آبی ب سرو کلت بزن خواهشا

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام دوست عزیز..
      ظاهرا از اخبار روز خبر ندارید!
      http://farnet.ir/1394/12/139720/sony-officially-confirms-that-future-xperia-z-phones-wont-happen/
      http://farnet.ir/1394/12/139518/sony-is-killing-of-the-xperia-z-line-there-will-be-no-xperia-z6/
      ضمنا در هنگام نوشتن نظر رعایت ادب رو بفرمائید تا مجبور به ویرایش نظر شما نشیم.
      موفق باشید.

    2. مهیار می‌گوید

      بدم میاد بعضیا از همه جا بی خبر عنوان مادام‌العمر وکیل مدافع شرکت‌ها رو به خدشون اختصاص میدن! آخه وقتی خبر نداری مجبوری… بزنی!

    3. Amir می‌گوید

      ????

      1. محسن می‌گوید

        سری جدید بیاد آپدیت واسه گوشی قدیم که هست قرار نیست کلا بی خیالش شن

  2. Amir می‌گوید

    همه منو ها سفید شده باتری و پردازنده و صفحه رو نابود میکنه