در پی هک شدن اسنپ‌چت اطلاعات کارمندان این شرکت درز کرد

درحالی‌که اسنپ‌چت همین چند روز پیش با افتخار اعلام کرده بود که روزانه 8 میلیارد ویدئو توسط اپلیکیشن این شرکت دیده می‌شود در پایان هفته هکرها موفق شدند با حمله فیشینگ اطلاعات برخی کارمندان این شرکت را بدزدند.

1

با وجود این‌که تمامی کاربران و کارمندان همه سرویس‌ها در صورت عدم دقت در معرض حمله فیشینگ قرار دارند اما این‌بار فردی با ارسال ایمیل‌هایی جعلی از سمت مدیرعامل این شرکت به بخش مالی اسنپ‌چت اطلاعاتی در مورد کارمندان آن را جویا شده و در این کار هم موفق بوده است. معمولاً حملات فیشینگ به جا زدن یک سایت یا یک شخص به جای دیگری گفته می‌شود که معمولاً در دزدیدن اطلاعات کارت‌های بانکی استفاده می‌شود.

وبلاگ اسنپ‌چت اما تأکید کرده که بر خلاف حمله قبلی این‌بار هیچکدام از سرورهای این اپ مورد حمله قرار نگرفته و هیچ اطلاعاتی از کاربران آن درز نکرده است و اطلاعات درز کرده تنها متعلق به برخی از کارمندان اسنپ‌چت می‌باشد. به همین بهانه اسنپ‌چت دو سال ضمانت جلوگیری از سرقت هویت را به کارمندان خود وعده داده و از این اتفاق عذرخواهی کرده است. هنوز تعداد دقیق کارمندان قربانی اعلام نشده است.

اسنپ‌چت همچنین اعلام کرده در هفته‌های آتی فرآیند تمرین و آموزش کارمندان خود را در زمینه امنیت دوبرابر خواهد کرد تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد. مثل همیشه هشدار می‌دهیم آدرس ایمیلی که در جلوی From: در صندوق اینباکس شما قرار گرفته قابل جعل و تقلب خواهد بود و همچنین هنگامی که به وب‌سایت‌های پرداخت یا ورود رمز عبور وارد می‌شوید حتماً پیش از وارد کردن اطلاعات خود نوار آدرس را به دقت بررسی کنید.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    قانون فیلترینگ
    همه برنامه های محبوب و کاربردی