بوگاتی شیرون سریع‌ترین خودروی جهان با قیمت ۲.۶ میلیون دلار و‌شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه رونمایی شد

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار و درز تصاویر و شایعات منتسب به خودرو سوپر اسپرت بوگاتی شیرون (چیرون)، سرانجام این محصول به طور رسمی به عنوان سریع‌ترین خودرو جهان معرفی گردید.

3

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده، نام لوئیس شیرون که از رانندگان مطرح دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی بوده روی این خودرو قرار گرفته است.قبل از پرداختن به ویژگی‌ها و قابلیت این خودرو بایستی یادآور شویم که قیمت نهایی آن حدود 2.6 میلیون دلار برآورد شده، از این رو به نظر می‌رسد تنها افرادی که صاحب جزیره، جت خصوصی و یا زندگی اشرافی هستند امکان خرید آن را دارا باشند.

به گفته‌ی فردیناند پیچ مدیر بازنشسته شده‌ی ولکس واگن، چیزی در حدود 92 درصد از اجزای این خودرو یا تازه هستند و یا با تغییرات زیادی برگرفته از ویرون هستند. همان‌طور که مشاهده می‌شود پنجره‌های مشبک از طرح اولیه کمکان به جای مانده، با این حال چراغ‌های جلو به صورت تهاجمی به سمت داخل باریک‌تر شده‌اند.

04_CHIRON_side_WEB

کاپوت قسمت جلو نیز نسبت به نسل قبلی از انحنای کمتری برخوردار بوده و قسمت C شکل جلوی آن نیز امکان بلعیدن هوای سرد به داخل موتوری که 1500 اسب بخار تولید می‌کند را برای بهره ویری بیشتر ایجاد خواهد کرد.

سریع‌ترین خودروی جهان دارای موتور 1500 اسب بخاری 16 سیلندر از دسته W-16 مدل 8.0 لیتری است که در کاپوت عقب جای گرفته است.این موتور به لطف فناوری دو  توربو شارژ قادر است 1180 پوند-فوت گشتاور و 1500 اسب بخار نیرو تولید نماید.اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بیان کنید، بوگاتی شیرون (چیرون) قادر است به لطف موتور W-16 و سیستم انتقال قدرت پیشرفته به چرخ‌ها در کنار جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دو کلاچه، سرعت خود را از حالت سکون ظرف مدت زمان 2.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ثانیه برساند.البته ناگفته نماند به طور متوسط هفته‌ای یک عدد این ابر خودروی با بیشینه سرعت بیش از 400 کیلومتر (حدود 498 کیلومتر در ساعت) راهی بازار خواهد شد.

09_CHIRON_engine-bay_WEB

در سوی دیگر مهندسان بوگاتی با درک این مطلب که صرفاً از شیرون نمی‌توان انتظار تاختن با حداکثر سرعت در جاده‌های بین‌شهری را داشت، در این محصول از سیستم ترمزهای دوگانه ضد قفل در کنار دیسک‌های 16.5 اینچی کربن-سرامیک با چهار لنت تعبیه شده در کنار هم و 8 پیستون از جنس تیتانیوم در قسمت عقب و دیسک‌های 15.7 اینچی و کالیپر‌های مجهز به 6 پیستون تیتانیومی در قسمت جلویی برای حفظ آیرودینامیک در هنگام قرارگیری خودرو در پیست مسابقه استفاده کرده‌اند.

22_CHIRON_speedometer_WEB

بدیهی است که موتور قدرتمند این خودرو آلودگی بسیاری تولید کند، از این رو شرکت سازنده برای پیشگیری از این امر از مبدل‌های کاتالیزوری ( قطعاتی که خروجی گازهای را بی‌خطر می‌کنند) با شش برابر اندازه معمولی در اگزوز تیتانیومی این خودرو استفاده کرده است.علاوه بر این مهندسان بوگاتی به جای آمپرهای آنالوگ، سه صفحه‌نمایش دیجیتال TFT را برای نمایش معیارهای مختلف موتور به کار گرفته‌اند که به مراتب اطلاعات بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.ناگفته نماند که سیستیمی نیز در جهت تایین دستی سطح سرعت مجاز تعبیه گردیده که در صورت حواس پرتی شما را آگاهی می‌دهد.

18_CHIRON_driver-side_WEB

در بخش تزئینات داخلی نیز بوگاتی هر آنچه در توان داشته در شیرون به کار گرفته است.به طور مثال میان راننده و فرد سرنشین حلقه‌ای نورانی ( از نوع LED) به شکل حرف C تعبیه شده که طولانی‌ترین هادی نوری به کار رفته در صنعت خودروسازی است.همچنین این خودرو به سیستم محافظت از جنگ الکترونیک مجهز گردیده که مانع تداخل امواج الکترومغناطیس وسایل الکترونیکی مسافران با تجهیزات داخلی خودرو می‌شود.

06_CHIRON_34-rear_WEB

از دیگر تجهیزات داخلی این خودرو می‌توان به سیستم پخش استرو صدا که توسط مهندسان آلمانی شرکت accuton بهینه گردیده، اتاقی به طور یکپارچه از جنس فیبر کربن و لوگوی سرامیکی بوگاتی که به شکل سه‌بعدی بر روی فرمان گنجانده شده اشاره کرد.در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که علی‌رغم به کار گیری تمام امکانت و فناوری‌های قید شده در این محصول ، شرکت بوگاتی تنها 500 عدد از مدل شیرون را تولید خواهد کرد از این رو اگر فکر خرید یکی از آن‌ها را در سر می‌پرورانید، بهتر است برای پیش خرید کمی عجله کنید.

mashable

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    بوگاتی هنوز ادعای پوچ سریع ترین خودرو رو داره!!!
    نیست آقا جان سریع ترین نیست

    1. oho می‌گوید

      عصبانیت نداره که
      همونطور که ایران خودرو و سایپا ادعای امنیت دارند.
      نیست آفا جان امن ترین نیست

    2. Mostafa.taylor می‌گوید

      شما برو سیستم پیکان رو بخون و درک کن خودش خدای مهندسیه بعد بیا درمورد بوگاتی نظر بده