درآمد توسعه‌دهندگان ویندوزفون بیش از دوبرابر توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی است

اگرچه عموم افراد بر این باورند که نبود توجیه اقتصادی یکی از دلایلی است که تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های موبایلی کمتر رغبت به عرضه نسخه ویندوز فونی برنامه خود دارند، با این حال جالب است که بدانید طبق آخرین آمار ارائه شده توسط موسسه InMobi، توسعه‌دهندگان ویندوزفون دو برابر توسعه‌دهندگان دیگر پلتفرم‌ها در ماه درآمد دارند.

1

آماری که از بررسی درآمد 1000 توسعه‌دهنده پلتفرم‌های مختلف طی 4 سال متوالی به دست آمده، نشان می‌دهد که به طور متوسط توسعه‌دهندگان ویندوزفونی بیش از دو برابر توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی از تولید اپلیکیشن‌های ویندوز فونی درآمد کسب می‌کنند. در سوی دیگر به طور میانگین درآمد توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌هایی سازگار با پلتفرم موبایلی مایکروسافت را راهی بازار می‌کنند هم 50 درصد از برنامه نویسان iOS بیشتر است.

در ادامه این گزارش همچنین تصریح شده که علی‌رغم این اختلاف فاحش درآمد،86 درصد از توسعه‌دهندگان به دلیل فراوانی بیشتر محصولات اندرویدی کماکان ترجیح می‌دهند به کار خود ادامه دهند این در حالی است از 56 درصد این افراد تمایل دارند برای iOS و 21 درصد برای ویندوز فون برنامه عرضه کنند.

در سوی دیگر اگرچه ویندوز فون (نسخه 7، 8 و 8.1) نسبت به سایر پلتفرم‌های موبایلی توانسته توسعه‌دهندگان کمتری را به سمت خود جذب کند، با این حال افرادی که از این فرصت استفاده کرده‌اند به طور میانگین به درآمدی حدود 11 هزار دلار در ماه دست یافته‌اند، این در حالی است که این رقم برای توسعه‌دهندگان اندرویدی و iOS به ترتیب 4900 و 8100 دلار در ماه است.

در ادامه این گزارش آمده است که حدود 49 درصد توسعه‌دهندگان ویندوز فونی در ماه به درآمد 10 هزار دلار دست پیدا می‌کنند، با این حال علی‌رغم محبوبیت بالای پلتفرم اندروید این میزبان برای توسعه‌دهندگان اندرویدی 45 درصد است. با نگاهی دقیق‌تر به این موضوع، به راحتی می‌توان دریافت که اصلی‌ترین دلیل درآمد بالای توسعه‌دهندگان ویندوز فونی نبود رقبای کافی برای آن‌ها در استور این پلتفرم است. البته ما ایرانی‌ها به هیچ عنوان با این موضوع غریبه نیستیم به طوری که به وضوح می‌توان مدلی از آن را در بازار انحصاری خودرو داخلی مشاهده کرد.

از آنجا که در استور ویندوز فون برخلاف استور رقبای اصلی آن یعنی اندروید و iOS هنوز خلأهای نرم‌افزاری مشاهده می‌شود، توسعه‌دهندگان به راحتی می‌توانند برنامه خود را به عنوان یک محصول قابل اعتماد به استفاده‌کنندگان معرفی کنند، زیرا رقیبی چندانی برای آنها وجود ندارد.

جدای از این مسائل، InMobi معتقد است که اکثر توسعه‌دهندگان ویندوز فونی به آینده نسخه جدید پلتفرم موبایلی مایکروسافت که با نام ویندوز 10 موبایل شناخته می‌شود امیدوار هستند. در سوی دیگر 75 درصد برنامه نویسان اندرویدی به رشد بیش از پیش پلتفرم اندروید طی 3 سال آینده خوش‌بین هستند، با این حال 19 درصد آن‌ها نیز معتقد که از محبوبیت این پلتفرم در بازه زمانی قید شده کاسته خواهد شد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    سیمبین هم زمانی سیستم عامل بی چون و چرا بود