گزارش فارنت از مراسم آغاز بکار رسمی بخش موبایل ایسوس در ایران

صبح روز پنجشنبه ششم اسفند ماه، شرکت ایسوس در مراسمی که در هتل پارسیان اوین تهران برگزار گردید آغاز فعالیت رسمی بخش موبایل خود در ایران را با معرفی چهار گوشی هوشمند خود اعلام کرد.

0

در این مراسم که با خوشامدگویی مجید کشاورز مدیر روابط عمومی دفتر ایسوس در ایران آغاز شد، آیوین چن، مدیر بخش کالای جهانی ایسوس به معرفی 4 گوشی هوشمند این شرکت پرداخت و معرفی این محصولات را با گوشی هوشمند ذنفون سلفی آغاز کرد.

ذنفون سلفی ایسوس |Asus ZenFone Selfie

وی گوشی هوشمند ذنفون سلفی را دارای بهترین دوربین سلفی با یک سنسور 13 مگاپیکسلی در میان محصولات همرده خود دانست که در حالت عادی می‌توانید با زاویه دید ۸۸ درجه‌ای آن یک عکس سلفی گسترده داشته باشید و حتی یک پانوراما ۱۴۰ درجه هم بگیرید.

ZenFone-2016-Tehran-10

وی در توصیف سادگی کار با این گوشی هوشمند اعلام کرد: فقط کافی است به سادگی حرف S را روی صفحه نمایش این گوشی هوشمند با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و مجهز به محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 4 ترسیم کنید تا دوربین سلفی PixelMaster آن را آماده عکسبرداری کنید. ZenFone Selfie دارای حالت زیباسازی ZenUI برای ویرایش مجازی در لحظه است. برای متعادل کردن ترکیبات چهره، کوچک کردن گونه‌های پف کرده، روشن کردن پوست صورت برای درخشندگی بیشتر و وارد کردن شور و شعف در هر ترکیبی ، تنها چند اشاره کافی است. زمانی که دکمه شاتر فشرده می شود، ZenFone Selfie ترکیبی عالی از نور زرد و سفید برای ثبت رنگ واقعی پوست همانند زندگی حقیقی ایجاد می کند.

به گفته مدیر بخش کالای جهانی ایسوس، فوکوس خودکار لیزری حتی به عکاسی کلوزآپ سرعت بخشیده و تار شدن تصویر فواصل بیشتر را به هنگام کادر بندی جبران می‌کند. دوربین PixelMaster پشتی ZenFone Selfie در ثبت تصاویر ماکرو ماهرانه عمل می کند، توانایی تمرکز روی اشیاء در فاصله ای به نزدیکی 6 سانتی متر را برای مسحورکردن چشم‌ها با کلوزآپ شفاف 13 مگاپیکسلی دارا می‌باشد. اپلیکیشن حسی ZenUI Camera نیز شانزده حالت شخصی سازی شده برای ایجاد افکت های سرگرم کننده و مدیریت تنظیمات به سبک حرفه ای برای دستیابی به بهترین ترکیب ارائه می کند. که شامل حالت های Manual، Super Resolution، HDR، Low Light، Night، Depth of Field، GIF Animation، Time Rewind and Smart Remove می باشد. یک اشاره روی دکمه Manual 13 حالت تنظیمات حرفه ای ZenFone Selfie را آماده به کار می‌کند که شامل دسترسی سریع به سرعت شاتر و میزان نوردهی، White Balance و مقدار ISO است.

ذنفون 2 دلوکس| ZenFone 2 Deluxe

آیوین چن سپس سراغ معرفی ASUS Zenfone 2 Deluxe رفت و طراحی کریستال مانند آن را یک تعریف جدید از تلفن همراه توصیف کرد که بافت های منحصر به فرد و چندوجهی قاب پشتی آن که از بیش از 500 طرح چندضلعی تشکیل شده اند تا از هر زاویه که به آن نگاه کنید یک رنگ خاص ببینید.

ZenFone-2016-Tehran-05

وی در ادامه با اعلام اینکه ZenFone 2 Deluxe یکی از زیباترین و لوکس‌ترین تلفن‌های همراه در جهان است که در باریک‌ترین قسمت خود تنها 3.9 میلیمتر ضخامت دارد و با وجود صفحه نمایش 5.5 اینچی به دلیل نوع طراحی آن و نسبت صفحه نمایش به کل بدنه این دستگاه که معادل 72 درصد است، کاربر به راحتی می‌تواند تنها با یک دست با آن به فعالیت بپردازد. این گوشی در دو رنگ بنفش و سفید عرضه خواهد شد.

ZenFone 2 Deluxe مجهز به پردازنده 64 بیتی Intel Atom Z3580 می باشد. این پردازنده از چهار هسته پردازشی با سرعت پایه 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد. این گوشی از 4 گیگابایت رم بهره می برد و از شبکه 4G‌پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی نیز دارای ظرفیت 3000 میلی‌امپرساعت می باشد. ایسوس همچنین این گوشی را به فناوری BoostMaster مجهز نموده است تا این گوشی با استفاده از شارژر خود تنها در مدت زمان 39 دقیقه از صفر به ظرفیت 60 درصد شارژ برسد.

ZenFone-2016-Tehran-04

ZenFone 2 Deluxe از دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز به فناوری PixelMaster و دیافراگم F/2.0 برخوردار است. یکی از ویژگی های بارز این گوشی عکاسی در محیط های کم نور است و بنابر اعلام ایسوس در حالت Low Light با استفاده از فناوری تجمیع پیکسل‌ها که چهار پیکسل مجاور به یک پیکسل تبدیل می‌شوند و الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر، میزان حساسیت به نور را تا 400 درصد افزایش مید‌هد تا عکس‌هایی شفاف‌تر و درخشان‌تر بدون نیاز به فلاش در نور کم ثبت کنید. تثبیت کننده تصویر دیجیتال (DIS)باعث افزایش عملکرد در نور کم می شود که نتیجه آن عکس‌هایی بدون تیرگی و محوشدگی است.

دوربین این دستگاه مجهز به حالت دستی می باشد و کاربران می تواند هریک از تنظیمات خاص دوربین را خود کنترل نمایند. دوربین جلوی این دستگاه 5 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده 85 درجه می باشد و کاربران به واسطه ویژگی ZenUI Selfie Panorama می توان این زاویه را به 140 درجه افزایش داد.

ذنفون زوم | ZenFone Zoom

ذنفون زوم دیگر گوشی هوشمند ایسوس بود که آیوین چن آن را با عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا با سنسور مجهز به 3 برابر بزرگنمایی اپتیکال توصیف کرد که از ویژگی‌های کلی این محصول می‌توان به 3 برابر بزرگنمایی اپتیکال به همراه سنسور 13 مگاپیکسلی و 10 المان لنز ،فوکوس لیزی و ضخامت 5 میلیمتر قاب اشاره نمود.

ZenFone-2016-Tehran-06

مدیر کالای جهانی ایسوس از وجود 10 المان لنز ساخت شرکت Hoya ژاپن و سیستم پریسکوپی آن برای به حداقل رساندن ضخامت بدنه این گوشی و استفاده از سیستم تمرکز خودکار لیزری در این گوشی هوشمند خبر داد که قابلیت شناسایی سوژه فقط در 0.03 ثانیه را دارد تا ایسوس آن را سریعترین گوشی دنیا از نظر عکاسی توصیف کند.

ZenFone-2016-Tehran-02

آیوین چن در ادامه اعلام کرد: ZenFone Zoom از سنسور 13 مگاپیکسل بهره می برد و مجهز به سیستم لرزش گیر اپتیکال (OIS) می باشد. این سنسور که SmartFSI نام دارد ساخت شرکت پاناسونیک است. از ویژگی های این سنسور می‌توان به ثبت تصاویر بدون نویز و با کیفیت بالا و همچنین ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور اشاره نمود. ایسوس همچنین در طراحی ظاهری این گوشی هوشمند نیز به دنبال نزدیک‌تر کردن ظاهر آن به دوربین‌های حرفه‌ای بوده است و اولین نکته در این بخش تعبیه کلیدهای مخصوص شاتر، ضبط ویدئو و دکمه‌های مخصوص فرآیند بزرگ نمایی است. از لحاظ نرم‌افزار دوربین، این گوشی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد. زیرا کاربر قادر خواهد بود تا کنترل تمامی بخش های مربوط به دوربین مانند، کنترل نقاط تمرکز، سرعت شاتر ،تنظیم دستی نور دهی و دیگر موارد را به دست گیرد. درست همانند دوربین های DSLR.

وی در ادامه افزود: یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های دوربین توانایی ثبت عکس تا رزولوشن 52 مگاپیکسل است. این دوربین داری یک حالت ویژه با نام Super Resolution است. در این حالت دوربین به صورت خودکار چهار عکس متناوب از یک سوژه ثبت می‌نماید و سپس با ترکیب این چهار عکس یک تصویر 52 مگاپیکسلی می‌سازد. در زمینه عکاسی ماکرو نیز کاربر می‌تواند تا 5 سانتیمتری سوژه نزدیک شده و عکس‌هایی با بزرگنمایی و جزئیات بسیار بالا ثبت نماید.

ZenFone-2016-Tehran-03

جنس قاب پشتی ذنفون زوم از جنس چرم با بافت‌های خاص است که در مجموع یک حس لوکس بودن و خوشایند را به کاربر القا می‌نماید. این گوشی از نظر مشخصات سخت افزاری از پردازنده چهار هسته‌ای 64 بیتی اتم اینتل، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی و باتری 3000‌میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که به واسطه استفاده از فناوری BoostMater، باتری این دستگاه در صورت استفاده از شارژر اصلی خود تنها در 39 دقیقه به میزان 60 شارژ خواهد شد.

ZenFone-2016-Tehran-01

صفحه نمایش این دستگاه 5.5 اینچی فول‌اچ‌دی با وضوح تصویر 1080 در1920 پیکسل و از نوع IPS است که زاویه دید آن برابر با 178 درجه است و از تراکم پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ برخوردار است. ایسوس در صفحه نمایش این دستگاه از تکنولوژی خاص خود با نام TruVivid استفاده نموده است که طراحی رایج صفحه نمایش‌ها که به صورت 4 لایه می باشد را به 2 لایه کاهش می‌دهد. به همین خاطر فاصله بین لایه ها کاهش و هوا در بین این لایه ها حذف خواهد شد و در نتیجه صفحه نمایش لمسی دقیق تر و سریع‌تری به وجود می‌آید. برای محافظ از این صفحه نمایش ایسوس لایه محافظ Corning Gorilla Glass 4 استفاده نموده است.

ZenFone-2016-Tehran-07

در پایان این مراسم و در بخش پرسش و پاسخ، هاشمی‌نیا مدیر دفتر ایسوس در ایران اعلام کرد که شرکت ویستاپخش مسئولیت عرضه و فروش رسمی گوشی‌های هوشمند ایسوس در ایران را برعهده خواهد داشت و گارانتی این محصولات برعهده شرکت یاس خواهد بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.