سونی رسماً تأیید کرد: گوشی‌های سری Xperia Z جای خود را به سری Xperia X می‌دهند

دو روز پیش نوشتیم که به گفته اکانت فیس‌بوک سونی آلمان این شرکت قصد دارد سری گوشی‌های Xperia Z را بازنشسته کند و سری Xperia X را جایگزین آن‌ها کند. حالا سونی رسماً این خبر را تأیید کرده است.

3

سونی در نمایشگاه MWC 2016 بارسلون گوشی‌های جدید سری X را در سه رده مختلف پرچم‌دار (Xperia X Performance)، میان‌رده (Xperia X) و ارزان‌قیمت (Xperia XA) را معرفی کرد. از آن‌جا که مشخصات فنی X Performance در بعضی جهات از پرچم‌داران سری اکسپریا زد 5 هم بهتر بود این شایعه مطرح شد که سونی قصد کشتن سری زد خود را دارد و حالا به تأیید رسمی سونی این اتفاق در حال انجام است.

سری Xperia Z به نقطه اوج و پایان راه خود رسیده است. سری اکسپریا ایکس یک فصل جدید و انقلابی در استراتژی محصولات ماست. درحالی‌که سری اکسپریا زد بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های سونی را در خود جای داده بودند سری Xperia X با هدف آوردن تجربه کاربری هوشمند و سازگار در تمام زمینه‌های دوربین، شارژدهی باتری و طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار است.

به این ترتیب دیگر خبری از سری اکسپریا زد نخواهد بود و هیچ گوشی تحت عنوان Xperia X6 نخواهیم داشت. در عوض می‌توان Xperia X Performance را به عنوان جانشینی برای اکسپریا زد 5 بدانیم و شاید گوشی‌های بعدی سونی هم با نام‌های Xperia X2، Xperia XA2 و Xperia X2 Performance عرضه شوند. شاید تنها نکته گیج‌کننده این موضوع باشد که پیش از این کاربران با شنیدن نام سری زد به یاد پرچم‌داران سونی می‌افتادند اما حالا سری ایکس تمامی رده‌های قیمتی را شامل خواهد شد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ashkan می‌گوید

    من که اعصابم خوردشد سونی بااین کارش یکمی نارضایتی مشتریان قبلش به دنبال داره من که دیگه ازسونی خریدنمیکنم معلوم نیست شایدفردادوباره سریxهم همین کارباهاش بکنه مثل یه اشغال بیندازتش دور قدیمیش بکنه من که دیگه خدافظ سونی

  2. Behrad می‌گوید

    احتمال داره این اتفاق بیافته و سری x یه سری ضعف های z را برطرف کند.. اما سونی ماه قبل اعلام کرد که از فبلت جدید خانواده Z پرده برداری میکنه و XPERIA Z5 Ultra Pen را معرفی میکنه در همین نمایشگاه بارسلون.. منتظرش بودم. حتی حدود 3 میلیون تومن تخمین قیمت زده بودن کارشناسان.. ولی سری Zمثل اپل و سامسونگ جا داشت تا Z7 بره تا در دنیای رقابت پرچمداران افت نکنه.

  3. Amir می‌گوید

    تنها نو آوری سونی در این سری استفاده از اسم ایکس پرفورمنس به جای زد بوده.فکر کنم تجربه ی کاربری نوینی به ما بده.