تمام قابلیت‌های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ که بد نیست آنها را بدانید

اگر طی یکی دو روز گذشته اخیر مرتبط با گوشی‌های هوشمند منتشر شده در فارنت را دنبال کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که سامسونگ به تازگی از پرچم‌داران گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج رونمایی کرده است.

49

این محصولات اگرچه از لحاظ ظاهری تغییر چشمگیری نسبت به نسل قبلی خود پیدا نکرده‌اند، با این حال شرکت سازنده برای تضمین فروش موفقت آمیز، پرچمداران جدید خود را به قابلیت‌هایی تجهیز کرده که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

دوربین مجهز به فناوری Dual Pixel

samsung-galaxy-s7-Camera

همان‌طور که پیش‌تر نیز با شما در میان گذاشتیم، پرچم‌داران جدید سامسونگ در قاب پشتی میزبان دوربینی 12 مگا پیکسلی مجهز به فناوری پیکسل‌های دوگانه هستند. اگرچه نسبت به دوربین به کار گرفته شده در گلکسی اس 6، شاهد کاهش تراکم پیکسل‌ها هستیم، با این حال  به ادعای سامسونگ دوربین گلکسی اس 7 به لطف دیافراگم وسیع‌تر f/1.7 و همچنین پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرونی می‌تواند تا 95 درصد نور بیشتری نسبت به پرچم‌دار سال گذشته این شرکت جذب کند و یکی از بهترین‌ها در ثبت تصاویر در نور کم محسوب خواهد شد.

فناوری Dual Pixel این دوربین نیز که قبلاً به دوربین‌های دیجیتال اختصاص داشت فوکوس را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سنسور به کار رفته در این محصول مدل بهینه شده IMX260 سونی است که ظاهراً اندازه‌ای برابر با 2.5/1 اینچ داشته و تصاویر 12 مگا پیکسلی آن برخلاف گلکسی اس 6 دارای نسبت تصویر 4:3 هستند.


عملکرد به مراتب سریع‌تر به لطف برخورداری از تراشه مرکزی قدرتمند

Screeching-fast-mobile-chipsets

طبق اعلام شرکت سامسونگ، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج در دو نسخه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 820 و اگزینوس M1 راهی بازار خواهند شد. تراشه پرچم‌دار کوالکام از هسته‌های جدید Kyro با معماری 14 نانومتری استفاده کرده و قرار است از نظر گرافیکی نیز یک جهش بسیار بزرگ داشته باشد. لازم به ذکر است که اگرچه تراشه اسنپ‌دراگون 820 نسبت به نسل قبلی خود حدود 30 درصد در بخش پردازش و حدود 60 درصد در بخش رندر گرافیکی قدرتمندتر عمل می‌کند، با این حال مصرف انرژی آن نسبت به اسنپ‌دراگون 810 حدود 30 درصد کاهش یافته است.


استفاده از حافظه رم 4 گیگابایتی

4-GB-of-DDR4-RAM

بعد از گلکسی نوت 5، گلکسی اس 7 اولین پرچم‌دار از سری S این شرکت است که در آن از حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 استفاده شده است. رم‌های DDR4 از رم‌های DDR که در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای امروزی استفاده‌شده‌اند کوچک‌تر هستند همچنین این رم‌های ۴ گیگابایتی می‌توانند به سیستم عامل‌هایی که به حافظه رم زیادی نیاز دارد کمک بسیاری کند تا از پس اجرای هرگونه اپلیکیشن و…برآید.از آنجا که پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ به درگاه دوگانه رم 3 گیگابایتی مجهز شده بود، بدون شک در گلکسی اس 7 به لطف استفاده از حافظه رم 4 گیگابایتی DDR4 شاهد کارایی به مراتب بیشتر خواهیم بود.


کاهش ضخامت بدنه در کنار افزوده شدن قابلیت مقاومت در برابر آب

samsung-galaxy-s7-Rear

دیگر ویژگی اصلی گلکسی اس 7 سامسونگ را می‌توان برخورداری از گواهینامه عایقی IP68 دانست که جدا از مقاومت بالایش در برابر گرد و غبار، می‌توان آن را عمق 1.5 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه بدون برخورد به هیچ مشکل خاصی استفاده نمود. علاوه بر این به کار گیری شیشه تقویت شده در قاب پشتی و کاهش ضخامت نسبت به نسل قبلی، بیش از پیش حس یک دستگاه لوکس بودن را به کاربر القا خواهد کرد.


برخورداری از اپلیکیشن Samsung Smart Switch به همراه کابل USB

Samsung-Smart-Switch-with-USB-connector-provided-in-the-box

اگرچه نمی‌توان این قابلیت را یک ویژگی منحصربه‌فرد برای گلکسی اس 7 دانست، با این حال جالب است که بدانید سامسونگ پرچم‌داران جدید خود را به اپلیکیشنی با نام Samsung Smart Switch مجهز کرده که وظیفه انتقال هرگونه اطلاعات را از گوشی‌های قدیمی این شرکت، دستگاه‌های مبتنی بر iOS، ویندوز یا فلش درایو به گلکسی اس 7 را بر عهده دارد.


افزایش عمر شارژ باتری

galaxy-s7_overview_hardware_l copy

سامسونگ در خفاء علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی تراشه اگزینوس M1 و صدالبته نمایشگر گلکسی اس 7، به دلیل تجهیز این محصول به واحد پردازش گرافیکی مستقل Vulcan، مجاب به استفاده از باتری با عمر شارژ بیشتر شده است. البته ناگفته نماند که سیر تحول و ارتقا باتری به کار رفته در مدل‌های 2016 سری گلکسی A و گلکسی نوت 5 از سال گذشته آغاز شده بود و اکنون نیز گلکسی اس 7 و اس 7 اج دارای باتری 3 هزار و 3500 میلی‌آمپر ساعتی هستند.


اندروید 6 مارشملو در کنار رابط کاربری ارتقا یافته Edge UX

GalaxyS7_Feature_UX_Main_6

پرچم‌داران گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج اولین محصولاتی از سوی شرکت کره‌ای سامسونگ هستند که با بهره‌گیری پیش‌فرض از اندروید 6 مارشملو راهی بازار خواهند شد. علاوه بر این هردو دستگاه به نسخه هماهنگ با اندروید 6 تاچ وایز مجهز شده‌اند، با این حال سامسونگ برای افزایش کارایی هرچه بیشتر از نمایشگاه خمیده گلکسی اس 7 اج، در این دستگاه از رابط کاربری Edge UX استفاده کرده است. لازم به یادآوری است که پرچم‌داران لایقی همچون گلکسی نوت 5 یا اس 6 کماکان منتظر دریافت آپدیت اندروید 6 هستند.


تجهیز به مودم پرسرعت Cat. 12

Cat.-12-LTE-modem

پرچم‌دار 2016 سامسونگ علاوه بر بهره‌مندی از تراشه اسنپ‌دراگون 820، به مودم Cat. 12 سازگار با شبکه LTE مجهز شده است. مودم LTE Cat.12 بر روی کاغذ دانلودی با سرعت حداکثر 600 مگابیت در هر ثانیه و آپلود با سرعت 100 مگابیت در هر ثانیه ارائه می‌دهد. این سرعت، دو برابر سرعتی است که در گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge با استفاده از LTE Cat.6 ارائه می‌شود. ناگفته نماند که تراشه اگزینوس استفاده شده در مدل‌های خاص گلکسی اس 7 نیز به طور پیش‌فرض دارای این مودم هستند.


قابلیت Always-on display

galaxy-s7-edge-always-on-clock

جدا از مطالب فوق، گوشی مورد بحث دارای قابلیتی به نام Always-on Display است که همچون گلنس اسکرین گوشی‌های سری لومیا اطلاعات اساسی همچون ساعت، تقویم و یا اعلانیه‌ها را به طور دائم نمایش می‌دهد. ناگفته نماند که این قابلیت به مراتب انرژی کمتری را نسبت به حالت آماده به کار بودن دستگاه برای نمایش اطلاعات مصرف می‌کند، با این حال انتظار می‌رود امکان شخصی‌سازی زمان فعال بودن آن پس از قفل صفحه‌نمایش نیز تعبیه شده باشد.


واسط گرافیکی Vulkan در کنار Game Launcher

Vulkan-graphics-and-Game-Launcher

طبق اطلاعات ارائه شده در مراسم رونمایی از گلکسی اس 7،  این محصول علاوه بر مجهز بودن به واسط گرافیکی Vulcan، از Game Launcher اختصاصی بهره می‌برد که می‌تواند اعلانیه‌های دریافتی را در هنگام اجرای بازی مخفی نگاه دارد. علاوه بر این افراد می‌توانند با بهره‌گیری از این قابلیت بر مصرف انرژی دستگاه در هنگام اجرای بازی نظارت داشته باشند و یا حتی اینکه صحنه‌هایی از گیم خود را ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم به اشتراک گزارند. لازم به یادآوری است که واسط Vulkan در واقع قرار است نوعی جانشین برای Open GL باشد و با توجه به پیشرفت فناوری‌های سخت‌افزاری، قابلیت‌های نسخه قبلی را به طرز چشمگیری ارتقا خواهد داد.


سیستم خنک‌کننده مایع

First-Galaxy-S7-teardown-reveals-the-liquid-cooling-system (12)

جدیدترین نوآوری که پس از شکافتن سینه گلکسی اس 7 نظر شما را جلب خواهد کرد، به کار گیری سیستم خنک‌کننده مایع آن است. البته ناگفته نماند که تا پیش از این نیز شاهد استفاده از این چنین سیستم خنک‌کننده‌ای در پرچم‌داران لومیا 950 و 950 ایکس مایکروسافت بوده‌ایم. از آنجا که اسنپ‌دراگون 820 عملکرد قابل قبولی در مبحث گرمای تولیدی در پردازش‌های سنگین از خود به جای گذاشته، با نظر می‌رسد شرکت سازنده از این سیستم در جهت پخش کردن گرمای حاصل از فعالیت تراشه گرافیکی قدرتمند آن استفاده کرده باشد.


بازگشت درگاه حافظه جانبی

A-microSD-slot-yoohoo

گوشی‌های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج در دو نسخه با ظرفیت 32 و 64 گیگابایتی تولید گردیده‌اند، با این حال برخلاف پرچم‌داران چند سال اخیر سامسونگ، خوشبختانه  امکان افزایش فضای قابل دسترس با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی تعبیه شده است. بدین ترتیب دغدغه کمبود فضای ذخیره‌سازی برای افرادی که با فایل‌های حجیم همچون ویدئوهایی با وضوح 4K سر و کار دارند به کلی از میان خواهد رفت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

49 نظر برای این مطلب
  1. Amiralisoleimani می‌گوید

    سلام خدمت شما من میخوام ی دونه s7 edge بخرم آیا درسته ک دیگه تو بازار نوش پیدا نمیشه ؟ ب نظرتون بخرم؟ قیمت نو اش الان چنده؟

  2. Soheil می‌گوید

    سلام من میخوام یه s7edge گلد بخرم نظرتون چیه

  3. بهار می‌گوید

    اگه تو تنظیمات مخفی کردن برنامه رو داره ممنون میشم بگین

    1. ناشناس می‌گوید

      داره من دیدم

  4. بهار می‌گوید

    برنامه مخفی کردن مثلا تلگرام و …نداره ک بتونم مخفی کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بستگی به نسخه اندرویدتون داره. چون طولانی میشه از این لینک میتونید استفاده کنید:
      https://support.t-mobile.com/docs/DOC-27994

  5. Ali می‌گوید

    من خودم اس۷دارم واقعا عالی دوستانی هم که اس۷دارن و میگن توی شارژ داغ میکنه و هنگ میکنه هم بخاطر شارژ سریعش هست به تنظیمات باطری برید و شارژ سریعش رو غیر فعال کنید مشکل گوشیتون کاملا بر طرف میشه

  6. میترا می‌گوید

    عالیه خیلی شیکه مشکیش خشکله گلد جالب نیست همش شده گلد!!!

    1. . می‌گوید

      عالیه من نقره ایشو دارم و الان خریدم

  7. محمد می‌گوید

    سلام قصد خریدشو دارم ایا رنگ ابی این گوشی تو بازار ایران هسته؟ 32 گیگشو نمیخوام مثلا64یا128 گیگش هسته ؟ خواهشا راهنمایی کنید ثواب داره.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله نسخه آبی رنگ گلکسی اس 7 اج توی بازار هست. نسخه ۱۲۸ گیگ فکر می کنم فقط با رنگ مشکی موجود باشه

  8. مهدی می‌گوید

    ما هر چیز خوبی دیدیم ازش به غیر از هنگ و گیر کردن فکر کنم مال تو چینیه بدرد نمیخوره اقا یونس

  9. محمد می‌گوید

    یه مشکلی دارم باهاش فقط اینکه اولش شناسه و رمز رو زدم العان یادم نمیاد هرکاری بگید کردم ولی نمیشه راهنمایی کنید تو سایتشم رفتم ولی هیچی که هیچ چی

  10. . می‌گوید

    من نسخه 128 گیگیشو دارم 100 گیگشم پره ولی هنگ نمیکنه یعنی تا الان ک نکرده

    1. Rabin می‌گوید

      داداش شرکت بالاتر از ۶۴ نزده شما چطور نسخه ۱۲۸ شو داری ؟

      1. علی ارغوان می‌گوید

        نسخه 128 چند ماهی هست وارد بازار ایران شده

  11. پویا می‌گوید

    تو این چند ماه 60 گیگ همه چی توش دارم ولی اصلا هنگ نکرده

  12. hesam می‌گوید

    سلام من دارم ازش والا هنگ ندیدم ازش

  13. Younes می‌گوید

    خوشبحالتون که دارین.خوبه اما متاسفانه زیاد هنگ میکنه.

    1. میترا می‌گوید

      هنگی نداره گوشیتون مشکل داره شاید

  14. عمران می‌گوید

    قدرتمند زیبا ضدآب واقعا عالیه خودم اج رو دارم
    ?

  15. Matin می‌گوید

    من خودم این گوشی رو دارم بهترین گوشی هست

  16. Matin می‌گوید

    خیلی گوشی خوبی هست

  17. سببک می‌گوید

    میشه در مورد دوربیمش بگید چه آپشنهایی داره ک گار باهاش چطورخ؟

  18. Pouyan می‌گوید

    بهترین گوشی حال حاضر جهانه هیچ گوشی به پاش نمیرسه

  19. رضا می‌گوید

    میخواستم بدونم اج بهتره یا معمولیش

  20. reza می‌گوید

    قابل توجه اونایی که به این گوشی علاقمند هستند خیلی گوشی بی عیب و نقصی است و با خیال راحت خریداری کنند من خودم یک ماهه این گوشی رو خریدم خیلی ازش راضی هستم اصلا به دیدگاههای منفی دیگران توجهی نکنید

  21. النا می‌گوید

    گوشی فوق العاده ای هست یعنی باید بگم عالیه از هر لحاظ هر چیم ازش بگم کم گفتم بهترین برند سال هست استیلش هم که محشره مخصوصا رنگ مشکیش ☻✌

  22. سپهر می‌گوید

    من این گوشیو یه ماه هست خریدم ال سی دیش الکی خش برداشته قبل از این ایفون ۶ داشتم کیفیت ساخت ایفون واقعا یچیز دیگست

  23. محمد می‌گوید

    اس 6 بهتر و کاربردی تره من هر دو رو دارم اس6 یچیزه دیگس. دوربینه بهتریم داره

  24. یوسف می‌گوید

    ولش کنید بابا میخاست بگه منم اره…. بزارید خوش باشه یه چیزی گفته باشه بهتر از این گوشی پیدا نمیکنی تنها گوشی بازاره که همه چیز تمومه

  25. مهدی ۲۴forever می‌گوید

    آقا در یک کلام عااااااالیه

  26. Ehsan می‌گوید

    بهترین گوشی حالو حاضره.حداقلش من با این گوشی دهنه کسایی ک میگن اپل سیکس بهترین گوشیه و هیچی اپل نمیشه رو با قابلیتایه فوق العاده اس 7 بستم.گوشی ک اپل سیکسو و 7 ک هنوز نیومده بهش نمیرسه فقط در وصفش میشه گفت فوووووووووق العاده.فوق العادههههه

  27. A 79 می‌گوید

    سلام
    منوگلد اج شو دارم گوشیه خوبیه خوشگل و باکیفیت ولی اونقد پر سروصدا نیست که بزرگش کردن من از نوت۱ داشتم تا ۵تو اونا هیچ کدوم نوت ۳ نشد ویژگی ها و فناوری هایی که رو اون گوشی گذاشتن رو هیچ گوشی نبود دیگه یه گروپ پلی داشت که خودش کلی بود واسه خودش

  28. Amir می‌گوید

    گوشی خوبیه من دارم ازش راضی هستم
    همه چیزش عالیه فقط تنها عیبی که میشه ازش گرفت درگاه مموریشه یا باید از مموری استفاده کرد یا سیم کارت دوم ولی یه ترفندی هست که میشه از هر دو سیم استفاده کرد همراه مموری
    پس دیگه هیچ عیبی نداره
    واقعا گوشی خوبیه

    1. عرفان می‌گوید

      چیجوری

      1. مسعود می‌گوید

        سلام عرفان جان میشه این ترفند سیم کارت و مموری رو به ما بگی ممنون

    2. psh می‌گوید

      خوب پس چرا نمیگید چجوری میشه این کار رو انجام داد؟؟؟؟؟؟

      1. فریور می‌گوید

        کافیه تو گوگل سرچ کنید :
        استفاده همزمان از کارت حافظه و سیم دوم
        کلی فیلم و راهکار میاد براتون
        خلاصه اش اینه که باید سیم کارت دوم رو بچسبونید روی کارت حافظه

  29. دانیال می‌گوید

    من که عاشقشم عالیه خصوصا مدل طوسی اش که اومده خیلی باکلاس و خفنه واقعا ممنون از سایت خوبتون

  30. رضا می‌گوید

    اقا amir باید بگم که گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده ، بعله

  31. رضا می‌گوید

    من s7 edge رو دارم اصلا داغ نمیکنه ماشالله
    کیفیت خیلی خوبی هم داره ، من که عاشقشم هیچ گوشی به گردش نمیرسه

  32. محمدحسین می‌گوید

    باید این گوشی رو داشته باشی
    خودم s7دارم و عاشقشم عالی اصلا کم نمیاره
    دوربینش هم غرق العاده هست

  33. Amir می‌گوید

    خیلی گوشی مسخره ای هست
    پیشرفتاش مثل محصولات سال ایران خودرو نسبت به سال قبلشونه

    1. Ehsan می‌گوید

      پیشرفت رو دیگه چی میدونی؟فقط قیافه عوض شه میشه پیشرفت؟

    2. رضا می‌گوید

      خدا شفات نده
      تا بیشتر بخندیم

    3. طاها می‌گوید

      داداش چی میگی بهترین گوشی آندروید جهان هست برو اول امکانات رو مطالعه کنید بعد انتقاد کن

    4. مدیریت کانال ۱۰۰k می‌گوید

      دوست عزیزی که میگی این گوشی مسخره ست…باید عرض کنم خدا شفای خاااصی بهت بده….تا از این حالت در بیای……
      من حدودا این گوشی وو ۲ ماهه دارم..‌
      والا هیچ لگ و چیزی ندیدم بخدا…
      انواع بازی هااای سنگیییین
      راااحت اجرا میشه…
      دوربینش از واقعیت بهت نزدیک تره…..
      والااا
      درضمن من خودم کانال 100k تو تلگرام دارم
      با اینکه روزانه بالای ۵ هزار پی ام میاد برام
      ولی اصلااااا هیچ لگ و گیر کردنی
      تو این گوشی ندیدم…
      اونایی که میگن مسخره ست…
      کافیه تو گوگل سرچ کن
      قابلیت های s7 براشون میاد…
      و من الله التوفیق✋

    5. مدیریت کانال ۱۰۰k می‌گوید

      خدا نباید شفات بده تا یکم‌بخندید برات….
      مرتیکه من خودم ۲ ماهه دارم ترکووووووووووونده
      دوربینشو ببین فقط دیگه حرف نزن….
      ببر تو آب شیرینی تا ۱.۵ متر عشق کن باووو