5 قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جی 5 ال‌جی؛ تغییر شجاعانه!

ال‌جی در مراسم MWC 2016 عزیزدردانه جدید خود را رونمایی کرد، در جی ۵ ال‌جی تغییراتی را شاهد هستیم که شرکت‌های سازنده‌ موبایل به راحتی حاضر به انجام آنها نیستند و به همین منظور نگاهی خواهیم داشت به تغییرات شجاعانه‌ای که ال‌جی در پرچمدار جدید خود اعمال کرده است تا یک سر و گردن بالاتر از رقبا ظاهر شود.

6

همان‌گونه که اشاره شد طراحی و ساخت سالیانه گوشی‌‌های پرچمدار چندان راحت به نظر نمی‌رسد و شرکت‌های سازنده باید فاکتورهای مختلفی را در ساخت گوشی‌های تراز اول خود لحاظ کنند، همین امر باعث می‌شود به نوعی وسواس بیشتری به خرج داده شود و سازنده‌های گوشی موبایل از تغییرات حساس و بنیادی گریزان باشند، چرا که شکست یک پرچمدار به مراتب گران‌تر از شکست سایر محصولات آن شرکت تمام خواهد شد.

در کنگره جهانی موبایل بارسلونا شاهد بودیم که ال‌جی این قانون را زیر پا گذشته و دل به دریا زده تا جی ۵ با طراحی و امکانات متفاوت روانه کارزار گوشی‌های موبایل شود. بابت این تصمیم و تغییرات شجاعانه‌ای که ال‌جی در جی ۵ اعمال کرده باید انصافا به این شرکت کره‌ای دست مریزاد گفت. در میان تمامی تغیییرات جدیدی که در جی ۵ شاهد آنها هستیم ۵ مورد بیشتر از بقیه به چشم می‌آیند و در اینجا قصد داریم نگاهی به تغییرات جی ۵ داشته باشیم.

LG-G5---all-the-official-images-01

۱. بدنه فلزی

ال‌جی تاکنون در خصوص استفاده از پلاستیک و فلز در قاب گوشی‌ خود مردد بود، ناگفته نماند سامسونگ نیز سال پیش در گلکسی اس ۶ از فلز استفاده کرد. به هر ترتیب ال‌جی نیز امسال پرچمدار خود را با قاب تماما فلزی روانه بازار کرد تا در مقابل رقبای دیرینه خود سامسونگ و اپل چیزی کم نگذاشته باشد.

۲. باتری قابل تعویض

کاربران همیشه به دنبال گوشی‌هایی هستند که باتری آنها را بتوان تعویض کرد؛ اما شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ و اپل این خواسته کاربران را در نظر نگرفته‌اند.

LG-G5---all-the-official-images-02

اینجاست که ال‌جی با عرضه جی ۵ نشان داد بیشتر از این حرف‌ها به فکر خواسته مشتریان است. گوشی هوشمند پرچمدار جی ۵ به باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپری مجهز است که برای استفاده در طول روز بسیار مناسب است. در این بین اگر مصرف شما بیشتر از این حرف‌هاست و باتری جی ۵ پاسخگوی کار شما نیست به راحتی می‌توانید در ظرف چند ثانیه از ویژگی تعویض باتری پرچمدار جدید ال‌جی استفاده کرده و نیاز گوشی را به باتری مرتفع کنید.

۳. درگاه اتصال ماژول‌های جانبی

همان‌گونه که در ابتدا نیز ذکر شد ال‌جی در جی ۵ تصمیم‌های شجاعانه‌ای گرفته و این محصول با ویژگی‌های منحصر به فردی روانه بازار شده است، به جرات می‌توان گفت در میان تمامی این ویژگی‌های جدید امکان اتصال لوازم جانبی مختلف به جی ۵ بیشتر به چشم می‌خورد. درگاه اتصال لوازم جانبی جی ۵ به کاربر امکان می‌دهد تا ماژول‌های منحصر به فرد ال‌جی را به این پرچمدار متصل کند. به این ترتیب می‌توان امکانات جدیدی به گوشی اضافه کرد.

در حال حاضر دو ماژول مهم از جانب ال‌جی معرفی شده است. اولین ماژول CAM Plus نامیده می‌شود که قابلیت‌های بیشتری را به دوربین این گوشی اضافه می‌کند. با کمک گرفتن از این ماژول کاربر می‌تواند گوشی را بهتر در دست نگه دارد، امکان فوکوس خودکار داشته باشد، میزان نوردهی را ثابت کند و دکمه‌های فیزیکی برای شاتر و زوم داشته باشد. این ماژول ۱۲۰۰ میلی‌آمپر نیز به باتری گوشی اضافه می‌کند.

در کنار ماژول دوربین، ال‌جی ماژول Hi-Fi Plus را نیز برای جی ۵ تدارک دیده است، این ماژول از B&O Play بهره می‌برد و پس از نصب آن در گوشی،‌کاربر قادر است با پخش کننده صوتی باکیفیت Hi-Fi که از فرمت ۳۲ بیت با فرکانس ۳۸۴ کیلوهرتز بهره می‌برد فایل‌های صوتی خود را اجرا کند.

LG-G5---all-the-official-images-03

۴. تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمند

جی ۵ ال‌جی به چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۲۰ مجهز است، ۴ گیگابایت رم دارد و از لحاظ نرم‌افزاری نیز از اندروید نسخه ۶.۰ مارشملو بهره می‌برد.
صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی با کیفیت AMOLED و رزولوشن 4K با تراکم پیکسل مثال زدنی ۵۵۴ پیکسل در هر اینچ نیز از مواردی است که در جی ۵ خودنمایی می‌کند و باعث خواهد شد این گوشی پرچمدار از لحاظ قدرت سخت‌افزاری نیز در مقایسه با سایر رقبای تراز اول خود چیزی کم و کسر نداشته باشد.

۵. تجهیزات جانبی

ال‌جی پرچمدار جدید خود را دست خالی روانه کارزار گوشی‌های تراز اول نکرده است. ال‌جی در کنار جی ۵، تجهیزات جالب توجهی را نیز معرفی کرد، این تجهیزات باعث می‌شود جی ۵ بیشتر از یک گوشی همراه معمولی عملکرد داشته باشد.

LG-G5---all-the-official-images-04

دوربین 360 Cam که قادر است تصاویر ۳۶۰ درجه بگیرد یکی از این تجهیزات جانبی است که به لطف آن می‌توان فیلم‌هایی برای استفاده با هدست واقعیت مجازی 360 VR ال‌جی تهیه کرد، کنترل هوشمند نیز در این محصولات جانبی دیده می‌شود که کاربران را قادر می‌سازد کنترل پهپاد‌ را در اختیار بگیرند یا اینکه فیلم‌های ویدئویی مربوطه را بر روی جی ۵ مشاهده شود. توپ کوچک بامزه‌ای هم در این تجهیزات جانبی به چشم می‌خورد که Rolling Bot نامیده می‌شود و قادر است به اطراف غِل بخورد و با دوربین ۸ مگاپیکسلی خود عکس بگیرد.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که ال‌جی ریسک بزرگی تا شایسته‌گی‌های خود را در زمینه ساخت گوشی موبایل بیشتر نشان دهد، به این ترتیب باید دید آیا جامعه کاربران گوشی‌های همراه نیز از این شجاعت ال‌جی و امکانات منحصر به فرد جی ۵ استقبال می‌کنند یا این محصول همچنان در سایه رقبا باقی می‌ماند.

bgr.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. سینا می‌گوید

    من ال جی جی5 دارم اینترنتش قطعو وصل میشه

  2. فرهاد می‌گوید

    الجی همیشه پرچمش بالاست

  3. حانیه می‌گوید

    من جی 5 دارم … عالیه … عالی
    خش نمیفته … خوش دسته … نرم افزاراش عالین … دوربینش خیلی خوبه … خوشگله …

  4. امین می‌گوید

    ب تبلیغات سایت ها توجهی نکنید.من خودم اس ۶ داشتم سر همین تبلیغات رفتم جی ۴ خریدم.ی هفته نشده پشیمان شدم و دیگه تا اخر عمرم سمت محصولات الجی نمیرم.سامسونگ واقعا ی چیزه دیگه است.الکی دنبال تنوع نباشید اپل یا سامسونگ بخرین تا ضرر نکنید.گفتم تا پولتون بیخود ب هدر نره

  5. رضا مظاهري می‌گوید

    بعد از بلایی که بخاطر جی 2 سرم آوردن هیچوقت به ال جی اعتماد نمیکنم

  6. آرش می‌گوید

    G5 فوق العاده است ، بخصوص اینکه اولین گوشی فلزی دنیاست که باتری قابل تعویض داره .
    از نظر دوربین و صفحه نمایش و رابط کاربری هم همیشه ال جی عالی بوده .