هفت سفر فراموش نشدنی با قطار در جهان که می‌توانید تجربه کنید

این روزها به هر هواپیمایی که سوار می‌شوید می‌بینید تقریباً به‌طور کامل پر است و دلیلی برای آن وجود دارد. تقریباً هرکسی که می‌خواهد به جایی برود تمایل دارد که با بیشترین سرعت و کمترین هزینه به مقصد برسد و این درآمد صنعت پرواز را تأمین می‌کند؛ اما اگر به راه دیگری برای سفر کردن علاقه دارید، زمان کافی در اختیار دارید و نمی‌خواهید سریعاً سفر خود را پایان ببخشید، به قطار نیاز دارید.

0

اینجا درباره امتراک و امثال آن که یکی از شرکت‌های راه‌آهن گسترده در آمریکا است سخن به میان نمی‌آوریم، بلکه درباره نوعی از تکنولوژی قدیمی که به کمک آن می‌توان از مراکز و مناطقی باشکوه دیدن کرد صحبت می‌کنیم. چند نمونه از بهترین سفرها با قطار را برای شما انتخاب کرده‌ایم. قطار هیرام بینگهام را در نظر بگیرید که از اثرات باقی‌مانده از امپراتوری سرخ‌پوستی اینکاها راه خود را به شهر تاریخی ماچوپیچو طی می‌کند یا قطار گلیسیر اکسپرس که از میان آلپ در سوییس می‌گذرد. می‌توانید حیات‌وحش کانادا را از کوه‌های راکی ببینید یا از روسیه و چین با قطارهای لوکس Tsar بگذرید.

شرکت توریستی Rocky Mountaineer

این شرکت اولین بار در 1990 شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی توریستی با قطارهای لوکس تبدیل شده است. اگر حاضر به پرداخت برای سرویس GoldLeaf آن‌ها باشید، می‌توانید از صبحانه و ناهاری که طبق سفارش شما پخت می‌شود (برخلاف بوفه‌های رایگان صبحانه در هتل‌ها) و در واگن غذاخوری سرو می‌شود، به علاوه انواع نوشیدنی کوکتل و میان وعده لذت ببرید.

بهتر است فراموش نکنیم که این تنها بخشی از سفر است و مهم‌ترین قسمت، بهره‌مندی از زیباترین مناظر در دنیاست. قطار راه خود را در میان رودخانه‌های یخی و صخره‌های سنگی در کوهستان راکی از سمت کانادا می‌پیماید. این سفر در ارتفاع زیاد و به مدت 7 روز و 6 شب به طول می‌انجامد و هزینه آن از 3059 دلار شروع می‌شود.

قطار Glacier Express

سفر با این احتمالاً بهترین روش برای گذراندن هفت ساعت از زندگی است. از میان دره‌های پوشیده از برف، دره‌های سرسبز، 91 تونل و 291 پل سفر خواهید کرد. این ریل شگفت‌انگیز در سال 1920 میلادی شروع به کار کرد تا ثروتمندان بتوانند کوه‌های آلپ را با امکانات مجلل بگردند. قطار مذکور در سال 1930 اولین سفر خود را بین سنت موریتز و زرمات در سوئیس انجام داد. به‌افتخار هفتاد و پنجمین سالگرد کار قطار اکسپرس، در سال 2005 میلادی واگن‌های پانوراما برای مسافران هردو درجه اول و دوم به قطار اضافه شد. پس با این وسیله نقلیه که در گذشته سریع محسوب می‌شده سفر کنید تا مطابق آن دوران با قطاری مد روز سفر کرده باشید. هزینه بلیت این قطار از 320 دلار شروع می‌شود.

Hiram Bingham Orient Express

Hiram-brigham-1024x768

اگر هنوز سفر فراموش‌نشدنی به ماچوپیچو را انجام نداده‌اید، می‌توانید به این قطار به عنوان انگیزه‌ای برای اینکه بالاخره سفر مذکور را انجام دهید نگاه کنید. Hiram Bingham یکی از مشهورترین قطارهاست که با سوارشدن به آن می‌توانید تجربه سفری مجلل را به دست بیاورید. ازاین‌رو نرخ سفر حتی از ساعتی 100 دلار هم بیشتر است چراکه نه‌تنها امکان بهره‌مندی از قطاری قدیمی، گران‌قیمت و لوکس را دارید، بلکه می‌توانید از منظره اثرات به‌جامانده از اینکاها لذت ببرید. این قطار که به سبک pullman است (قطارهای pullman در بریتانیای کبیر خطوط اصلی قطار با واگن‌های درجه اول بودند) به یاد جست‌وجوگری که در سال 1911 پایتخت اینکاها را دوباره کشف کرد، نام‌گذاری شد و برای سرویس‌دهی به 84 مسافر ساخته شده بود. در این قطار دو واگن به غذاخوری، یک واگن به صرف نوشیدنی و یک واگن به آشپزخانه اختصاص یافته است که واگن آشپزخانه به طبخ میان وعده در راه به ماچوپیچو و شام که در چهار بخش برای مسافران سرو می‌شود، می‌پردازد. هزینه سفر یک‌روزه با این قطار 795 دلار است.

قطار Royal Scotsman

royal-scotsman-1024x768

جلیقه‌ها و لباس‌های ورزشی خود را بردارید. این قطار زیبا اینجاست تا شما را در کمال احترام، از میان زیباترین منظره‌های انگلستان با بیشترین تعداد کاج چادری شکل که تابه‌حال دیده‌اید و بازتابشان در دریاچه‌هایی مانند آینه معلوم است، عبور دهد. شما و تنها 35 مسافر دیگر می‌توانید از بهترین غذاهای دنیا که پر از نمونه‌های اسکاتلندی است و مناظر باشکوه کوهستانی لذت ببرید. همچنین قصرهای زیاد به همراه زمین بازی گلف در سرزمینی که ورزش در آن متولد شد، برای بازدید شما وجود دارد. دوست دارید که وانمود کنید از طبقه اشرافی هستید؟ این رؤیا با پرداخت 7113.60 دلار برای 5 روز و 4 شب امکان‌پذیر می‌شود.

خطوط راه‌آهن Talyllyn

talyllyn-railway-1024x768

زمین‌های Talyllyn به خاطر اینکه می‌توان در آن‌ها دل‌پذیرترین سفر با قطار را تجربه کرد، در این لیست جای دارند. قطارهای آن که از بخار به عنوان نیروی محرک استفاده می‌کنند و دارای خطوط راه‌آهن بسیار باریک هستند. اولین بار در سال 1865 شروع به کار کردند تا سنگ‌ها را از معدن‌های Eglwys در نزدیکی روستای Abergynolwyn در کشور Wales حمل کنند. استخراج تخته‌سنگ در سال 1946 پس از وقوع حادثه‌ای متوقف شد و پس‌ازآن، خطوط به تعمیرات نیازمند بود. اگر به خاطر گروهی از علاقه‌مندان که انجمن حفظ خطوط راه‌آهن Talyllyn را تشکیل دادند نبود، خطوط توسط درخت‌ها و طبیعت از بین می‌رفت. سفر با قطارهای این خطوط که 11.2 کیلومتر طول دارد برای تمام اعضای خانواده لذت‌بخش خواهد بود، چراکه این قطارها و خطوط راه‌آهن، شخصیت و حال و هوای خود را در طول این سال‌ها حفظ کرده‌اند. همچنان یک جاده پرت روستایی هستند که گذر زندگی با آن مهربان بوده و مسافران می‌توانند سیاحتی بی عجله در کنار دره زیبا و دست‌نخورده Fathew را تجربه کنند. می‌توانید بلیت این سفر فراموش‌نشدنی به مدت یک نیم روز را با پرداخت 24 دلار خریداری کنید.

قطار طلایی تزار در راه‌آهن سراسری سیبری

tsars-gold-train-1024x768

شما می‌توانید 9012 کیلومتر از آسیا را از درون یکی از واگن‌های آبی‌رنگی که از راه‌آهن سراسری سیبری عبور می‌کند ببینید یا با پرداخت هزینه‌ای بیشتر در قطار طلایی تزار سفر کنید. شرکت مسافرتی راه‌آهن سیبری شما را به شهر ممنوعه بیجینگ، دیوار بزرگ چین، صحرای گوبی، دریاچه Baikal در سیبری و به درون شهرک‌های بدوی مغولان خواهد برد. همچنین دو کاخ کرملین را هم خواهید دید، یکی که در مسکو قرار دارد و دیگری که احتمالاً درباره آن چیزی نشنیده‌اید. اگر نگران هستید که نتوانید از روسیه زنده خارج شوید، این قطار خصوصی قول می‌دهد که این قسمت فوق‌العاده از آسیا را به امن‌ترین، راحت‌ترین و جالب‌ترین نحو ممکن به شما نشان دهد، همان‌طور که تزار آن را انجام می‌دهد! بلیت یک‌طرفه این سفر که 15 روز طول می‌کشد 760 دلار است.

شرکت خصوصی راه‌آهن Rovos

rovos-rail

بیشتر از 15 روز در میان آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمباوه، زامبیا و تانزانیا سفر خواهید کرد. از روستاهای تاریخی یا پناهگاه حیات‌وحش سلوس، شهر الماس کیمبرلی، آبشار ویکتوریا، دره بزرگ آفریقا و بسیاری از مکان‌های دیگر دیدن کنید. انجمن بین‌المللی مسافران راه‌آهن می‌گوید «این قطار نه‌تنها به خاطر تجهیزات افسانه‌ای، بلکه به خاطر غذاخوری فوق‌العاده و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد شهرت یافته است». مطمئناً چیزی عجیب درباره علاقه‌مندی به زمانی که آفریقا مستعمره بود وجود دارد؛ اما اگر بتوانید هزینه این سفر را بپردازید و قول بدهید درباره زمانی که اروپاییان به آفریقا سفر کرده و جمعیت محلی را مطیع خود کرده‌اند خیال‌پردازی نکنید، می‌توانید از این سفر تجربه‌ای خاص به دست بیاورید. شلوارهای جین پاره و هر لباس نه‌چندان رسمی را با خود نیاورید، زیرا برای جمع شدن با دیگر مسافران در عصر و گذراندن وقت با آن‌ها برای آقایان به حداقل یک کت و کراوات و برای بانوان به پیرهن یا کت‌وشلوار نیاز دارید. این سفر یک‌طرفه است، 15 روز طول می‌کشد و هزینه 4500 دلاری دارد.

wired

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.