اپل ضمن عذرخواهی از کاربران، مشکل خطای 53 آیفون را رفع کرد

مدتی پیش تعدادی از کاربران آیفون متوجه شدند که اگر آیفون خود را توسط تعمیرکاری به‌جز تعمیرکاران مجاز اپل تعمیر کنند گوشی دیگر روشن نخواهد شد. این مشکل به خاطر محدودیت‌های نرم‌افزاری اپل ایجاد شده بود و پس از تشکیل یک پرونده حقوقی و شکایت از اپل کوپرتینو سرانجام مشکل را حل و از کاربران عذرخواهی کرده است.

0

Error 53 یک خطای امنیتی است که وقتی حسگر اثر انگشت Touch ID توسط یک تعمیرکار تعمیر شود رخ خواهد داد و کاربر دیگر قادر به استفاده از آیفون خود نخواهد بود. به این ترتیب وقتی به‌طور مثال دکمه Home آیفون شما خراب شده و تعمیرکار آن را تعویض کند گوشی به کل از کار خواهد افتاد! وقتی گوشی را به آی‌تونز متصل کرده و قصد ریستور کردن آن را داشته باشید با Error 53 مواجه خواهید شد. اپل دلیل این کار را حفظ امنیت کاربر و جلوگیری از هک شدن و رمزگشایی آن توسط تعویض دکمه Home اعلام کرده بود اما با اصرار و شکایت کاربران تصمیمش را عوض کرده است.

iPhone-Error-53

در آپدیت جدید iOS 9.2.1 دیگر مشکل Error 53 برطرف شده و گوشی مانند گذشته روشن خواهد شد؛ هرچند که دیگر قادر به استفاده از حسگر اثر انگشت نخواهید بود. وب‌سایت iFixit نیز تأیید کرده که اپل با آپدیت جدید دوباره گوشی شما را به حیات بازخواهد گرداند.

به این ترتیب حواستان باشد که اگر دکمه Home آیفون شما مشکلی پیدا کرد ممکن است با تحویل دادن آن به تعمیرگاه‌های غیرمجاز اپل حسگر اثر انگشت را از کار بیندازید.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.