جان مک‌آفی وارد گود می‌شود: «آیفون سن برناردینیو را من رمزگشایی می‌کنم!»

پس از خودداری اپل از اجرای حکم دادگاه مبنی بر رمزگشایی آیفون یکی از متهمین حادثه سن برناردینیو و درخواست FBI از اپل برای قراردادن یک حفره backdoor در محصولات اپل سران شرکت‌های فناوری به حمایت از اپل برخواستند درحالی‌که سیاستمدارانی مثل دونالد ترامپ اقدام اپل را محکوم کردند. حالا جان مک‌آفی یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های فناوری با یک پیشنهاد جدید به FBI وارد گود شده است.

4

اگر ماجراهای سن برناردینیو و اپل را دنبال نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم داغ‌ترین موضوع این روزهای دنیای فناوری را از این صفحه ببینید. اما به صورت خلاصه اپل به دلیل نقض نکردن حریم شخصی کاربرانش از رمزگشایی آیفون 5سی یکی از متهمین پرونده خودداری کرده و موج عظیمی در حمایت از حریم شخصی و حمایت از اپل در میان تمامی کاربران اینترنت به راه افتاده است.

حالا جان مک‌آفی بنیان‌گذار اولین آنتی‌ویروس تجاری جهان وارد داستان شده و به FBI پیشنهاد داده که آیفون مورد نظر را در صورتی به رایگان برای آن‌ها رمزگشایی خواهد کرد که دست از سر اپل برداشته و فکر تعبیه کردن حفره backdoor برای شنود و نظارت کاربران را از سرشان بیرون کنند. مک‌آفی در نامه خود این‌گونه نوشته است:

این پیشنهاد من به FBI است. من به صورت رایگان اطلاعات گوشی سن برناردینیو را به کمک تیم خودم رمزگشایی خواهم کرد. ما عمدتاً از مهندسی اجتماعی برای این کار استفاده کرده و حدود سه هفته وقت نیاز داریم. اگر پیشنهاد مرا پذیرفتید باید دیگر از درخواست خود برای تعبیه کردن backdoor در محصولات اپل صرفنظر کنید؛ چرا که این کار شروع پایانی برای آمریکا خواهد بود. اگر در اعتبار و سابقه من شک دارید کافیست عبارت “Cybersecurity Legend” (قهرمان امنیت سایبری) را در گوگل سرچ کنید و ببینید نام چه کسی در ده نتیجه اول بیش از یک‌چهارم میلیون نتیجه نمایان خواهد شد.

مسلماً FBI برای بررسی سابقه جان مک‌آفی نیازی به جستجوی گوگل ندارد اما این چهره سرشناس که اخیراً در در آزادی و حقوق بشر فعالیت می‌کند خواسته با این ادبیات توجه بیشتری را به خود جلب کند. بسیار بعید است که FBI تصمیم بگیرد آیفون مذکور را به مک‌آفی تحویل دهد اما جالب است بدانیم سرنوشت این ماجرا چه خواهد شد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. میثم می‌گوید

    به نظر من کلا این داستان سیاه بازی اپله !
    یه جنجال ساختگی و ساخت یه قهرمان از اپل

  2. علی می‌گوید

    به نظر منم این یکم سیاه بازی هست برای حفظ ظاهر

    هیچ وقت نمی تونم تصور کنم یک سازمان مثل FBI منتظر یک شرکت مثل اپل برای انجام تحقیقات بمونه شاید برای حفظ ظاهر و برگردوندن کمی از آبروی از دست رفته شون بعد از ماجرای اسنودن باشن داران این کار می کنن

  3. همایون می‌گوید

    چه نمایشی راه انداختن… هدفشون چیه خدا میدونه… اپل داره حودشو قهرمان نشون میده برای فروش بیشتر یا …. !!!!
    عجیبه FBI از سازمان امنیت ملی آمریکا NSA کمک نمیگیره !!!! بدون اینهمه مسخره باری
    والا اندر قدرت این سازمان امنیت ملی آمریکا قبلن اسنودن صحبت کرده … اپل با محصولاتش پیش این سازمان بچه هستن.
    بسته دیگه دنیا رو به لجن کشیدید.

  4. Amir می‌گوید

    هر کسی از آب گل آلود ماهی میگیره