گزارش: گوگل در حال ساخت یک هدست واقعیت مجازی کاملاً مستقل است

پیش از این در خبرها داشتیم که گوگل قصد دارد در سال 2016 یک هدست واقعیت مجازی عرضه کند. اما به گزارش وال‌استریت ژورنال یک هدست واقعیت مجازی با کارکرد مستقل از گوشی هوشمند شما از سوی گوگل در راه است.

1

بسیاری هدست‌های واقعیت مجازی مانند Gear VR سامسونگ یا Cardboard گوگل با قرارگرفتن گوشی در آن از حسگرها، دوربین و صفحه‌نمایش آن استفاده می‌کنند اما ظاهراً هدست آینده گوگل کاملاً مستقل خواهد بود. به گزارش وال‌استریت این دستگاه دارای صفحه‌نمایش، پردازنده قدرتمند و چندین دوربین است. این هدست ظاهراً نه به‌ توانمندی Oculus و HTC Vive و نه به سادگی Gear VR خواهد بود و تجربه‌ای میان این دو را به همراه خواهد داشت. به این ترتیب احتمالاً قیمت آن نیز ارزان‌تر از محصولات اچ‌تی‌سی و فیس‌بوک خواهد بود.

جالب است بدانید گوگل همچنین قصد دارد یک رقیب برای Gear VR نیز معرفی کرده و همان‌طور که در شایعات داشتیم نسخه بعدی اندروید را به قابلیت‌های واقعیت مجازی مجهز کند. این هدست بنابه گفته Financial Times مانند یک محصول نکسوسی برای الگوبرداری سایر شرکای گوگل طراحی شده و در مراسم Google I/O 2016 رونمایی خواهد شد.

اما زمان عرضه یا معرفی هدست مستقل و جذاب گوگل هنوز مشخص نیست و وال‌استریت ادعا می‌کند شاید مراحل توسعه و تکمیل آن تا سال 2017 نیز به طول بیانجامد. گفته می‌شود Movidius یک استارت‌آپ ساکن سن متئو کالیفرنیا فناوری‌های لازم برای این هدست را تأمین می‌کند و وظیفه شناسایی حرکات سر کاربر را در این هدست به عهده دارد. گفتنی است گوگل در عرصه واقعیت مجازی با رقبایی مانند سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و فیس‌بوک مواجه است اما از آن‌جا که سرمایه عظیم مالی و برنامه‌نویسی و مهندسی در اختیار دارد مطمئناً توان رقابت را خواهد داشت.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بنظر من هولولنز وهمچنین
    دوربین نوکیا
    در صدر هستن