با کنار رفتن سامسونگ TSMC تنها تولیدکننده پردازنده‌های آیفون 7 شد

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر چیپست‌های Apple A9 را در آیفون و آی‌پد دو شرکت سامسونگ و TSMC تولید می‌کنند و طبق شایعات اپل کماکان قصد استفاده از هر دو شرکت را برای ساخت پردازنده‌های آینده موبایلی خود داشت. اما ظاهراً طبق جدیدترین شایعات سامسونگ برای تولید چیپ Apple A10 کنار رفته و TSMC به عنوان تنها تولیدکننده آن انتخاب شده است.

0

طبق شایعات TSMC توانسته خط تولید چیپ‌های موبایلی را با فرآیند تولید 10 نانومتری شروع کند اما از آن‌جا که سامسونگ از این رقابت عقب مانده اپل قراردادی را با TSMC برای واگذاری تولید کامل چیپ Apple A10 برای آیفون 7 منعقد کرده است. استفاده از لیتوگرافی 10 نانومتری علاوه بر تولید گرمای کمتر مصرف انرژی کمتری را نیز به همراه خواهد داشت و اپل قادر خواهد بود آیفون بعدی را باریک‌تر ساخته بدون این‌که نگران عمر شارژ آن باشد. البته بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند آیفونی حتی ضخیم‌تر داشته باشند که عمر شارژ بهتری دارد. به هر حال ظاهراً این تصمیم اپل نیز مانند شایعه حذف درگاه 3.5 میلی‌متری صدا از تغییرات آیفون 7 خواهد بود که البته قرار است بدون برآمدگی دوربین و برخی خطوط آنتن عرضه شود.

iPhone-7-rose-gold

در مورد تعداد هسته‌های پردازشی و یا پردازنده گرافیکی استفاده شده در چیپست Apple A10 هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما می‌دانیم اپل مانند همیشه بر روی بهینه‌سازی چیپ‌های موبایلی و هماهنگی عالی نرم‌افزار و سخت‌افزار حساس بوده و در این زمینه عالی عمل می‌کند. آیفون بعدی طبق روال اپل در شهریورماه آینده معرفی شده و از مهرماه نیز به بازار عرضه خواهد شد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.