ایده جالب گوگل برای کامیون‌های بدون راننده جابجایی و تحویل کالا

گوگل با خودروهای خودران خود تمایل این شرکت به به حضور در فناوری‌های خودروهای هوشمند را نشان داده است و از قرار معلوم قصد دارد در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد چرا که به پتنتی برخوردیم که بر اساس آن گوگل در آینده از کامیون‌های بدون راننده برای جابجایی و تحویل کالا استفاده می‌کند.

3

این پتنت جدید که از طریق بلاگ 9to5Google منتشر شده است از برنامه‌های آینده گوگل برای کامیون‌های تحویل کالا بدون راننده پرده برداشت. به این ترتیب کامیون‌های خودران، کالا را بدون نیاز به راننده به محل مشتری میرسانند تا مشتری بسته یا بسته‌های خریداری شده را جمع آوری کند. شرح این فرآیند در این پتنت به صورت است که خودرو خودران اطلاعات محل تحویل کالا را دریافت می‌کند و بر اساس این اطلاعات کالا را به مکان مورد نظر می‌برد. کالا نیز به صورت بسته بندی شده و مهر و موم در قسمت بار کامیون قرار دارد.

self-driving-delivery-truck
پس از رسیدن کامیون خودران به مقصد مورد نظر، مشتری قادر است کالای خود را دریافت کند. لازم به ذکر است که قبل از دریافت کالا باید هویت تحویل گیرنده توسط کارت‌های اعتباری، استفاده از سیستم‌های NFC یا بوسیله گذرواژه مخصوص مشخص شود. بد نیست بدانید آمازون نیز برنامه دارد تا کالاها را از طریق پهپاد و به صورت هوایی به نزد مشتری برساند، البته این طرح گوگل جامعیت بیشتری دارد و کالاها به صورت زمینی و با کامیون‌های خودران به محل مشتری ارسال می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت بدون شک در آینده فرآیند ارسال و دریافت کالا دستخوش تغییرات جدیدی خواهد شد.

به هر حال ذکر این نکته نیز لازم است که این طرح در حال حاضر تنها به عنوان پتنت از جانب گوگل ثبت شده و بدون شک تا رسیدن به مراحل اجرایی زمان زیادی در راه است، با این حساب باید دید در آینده فناوری خودروهای خودران به غیر از تحویل کالا چه وظایف دیگری را از دوش انسان‌ برمی‌دارد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    از زحماتتان برای اطلاعات مفیدتان تشکر میکنم.

  2. همایون می‌گوید

    به جای این دلقک بازیها ( مخصوصا ماشین های خود ران ) بیان سیستم ریلی ( یا توسغه لوپ ) و وسایل حمل و نقل عمومی رو بهبود بدن… روی توسعه اینترنت در جهان برای توزیع بهتر مشاغل و امکانات و در نتیجه نابودی فقر و کم نمودن فاصله طبقاتی کار کنن … به حفظ محیط زیست کمک کنن …

  3. Amir می‌گوید

    عملی شدنش سخته