پیشنهاد 1.2 میلیارد دلاری خرید اپرا توسط سرمایه‌گذاران چینی

سرمایه‌گذاران چینی قصد خرید اپرا را دارند، اگر این معامله انجام شود این مرورگر قدیمی و دوست داشتنی با فناوری‌های منحصر به فرد خود به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار به چینی‌ها فروخته می‌شود.

1

اگر از قدیمی‌های کامپیوتر هستید و با دنیای اینترنت از طریق اتصال دایال آپ آشنا شده‌اید بدون شک مرورگر اپرا برای شما حس نوستالژیک به خصوصی دارد، این مرورگر در زمانی‌ که به سختی با اتصال دایال آپ به اینترنت دسترسی داشتیم با فناوری‌های فشرده سازی خود به عنوان یکی از سریع‌ترین مرورگرها شناخته می‌شد. این مرورگر در گذشته و در زمانی‌ که خبری از اندروید و iOS نبود نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای موبایل شناخته می‌شد.

اپرا مینی با استفاده از فناوری جاوا بر روی گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل سیمبین دسترسی کاربران به اینترنت را میسر می‌کرد. مرورگر نسخه دسک‌تاپ اپرا در اوایل با محبوبیت‌ زیادی روبرو شد اما در دنیای فناوری هیچ موفقیتی ثبات ندارد و اپرا نیز از این قانون تبعیت کرد و رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد، بد نیست بدانید مرورگر اپرا در حال حاضر سهم بسیار کمی از مرورگرهای موجود را در اختیار دارد و تنها ۱ تا ۲ درصد از سهم مروگرها را از آن خود کرده است.

اپرا همیشه فناوری‌های منحصر به فردی را برای دسترسی سریع و مقرون به صرفه به اینترنت معرفی کرده است، در چند سال اخیر این مرورگر به فناوری مجهز شد که اطلاعات را فشرده سازی می‌کرد تا حجم ترافیک کمتری مصرف شود. به این ترتیب ترافیک‌های رمزگذاری نشده به سمت سرورهای اپرا هدایت می‌شد و پس از فشرده سازی در اختیار کاربر قرار می‌گرفت، همان‌گونه که اشاره شد این فرآیند باعث مصرف کمتر ترافیک اینترنت میشود. در سال گذشته میلادی نیز اپرا فناوری فشرده سازی اطلاعات خود را برای سرویس‌های مختلف استریم ویدئو و موسیقی معرفی کرد،‌این ویژگی باعث می‌شود در حین تماشای آنلاین موسیقی و مشاهده فیلم حدود ۵۰ درصد کمتر از ترافیک اینترنت استفاده شود.

از به یادآوری خاطرات و ویژگی‌های اپرا که بگذریم باید به شرایط معامله این مروگر اشاره کنیم، همان گونه که اشاره شد شرکت‌های چینی Qihoo 360 و Kunlun به همراه شرکت‌های سرمایه گذاری Golden Brick و Yonglian به اپرا پیشنهاد خرید مناسبی داده‌اند. در بین این اسامی شرکت‌های چینی، نام Qihoo 360 بیشتر به چشم می‌آید، اپلیکیشن محبوب امنیتی ۳۶۰ و مرورگر این شرکت در حال حاضر در گوشی‌های اندرویدی زیادی حضور دارد. کنسرسیوم این شرکت‌های چینی به اپرا پیشنهاد داده‌اند که حاضر هستند این مرورگر محبوب را به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کنند، این پیشنهاد سخاوتمندانه به نظر می‌رسد و با این حساب احتمال انجام شدن این معامله زیاد است. ناگفته نماند که قرار داده خرید اپرا نیاز به تاییدیه‌های مختص به خود دارد.

به هر حال باید دید آیا چینی‌ها خواهند توانست اپرا را به روزگار شیرین خود برگردانند یا اینکه نقشه‌ دیگری برای این مرورگر محبوب و قدیمی در سر دارند.

androidauthority.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    همه اپرار رو به اپرا مینی میشناسن ???