اپل تا 15 سال آینده هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده را جایگزین آیفون می‌کند!

فناوری‌های واقعیت افزوده (VR) و واقعیت افزوده (AR) به سرعت در حال پیشرفت بوده و شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک، سامسونگ و اچ‌تی‌سی مشغول کار بر روی آن هستند. حالا طبق پیش‌بینی کارشناسان اپل قصد دارد در آینده نه‌چندان نزدیک آیفون را به طور کلی حذف کرده و هدست‌های ترکیبی از این دو فناوری را جایگزین آن کند.

1

اگر به خاطر داشته باشید اپل در همین سال یک استارت‌آپ واقعیت افزوده با نام Metaio و یک استارت‌آپ واقعیت مجازی به نام Flyby Media را خریداری کرد و گفته می‌شود که مهندسان آن مخفیانه در حال کار بر روی این دو فناوری هستند. واقعیت افزوده یا Augmented Reality المان‌ها و آیتم‌هایی را به محیط اطراف شم اضافه می‌کند که نمونه آن هدست هولولنز مایکروسافت است؛ در حالی که Virtual Reality یا واقعیت مجازی به طور کلی شما را وارد یک فضای مجازی مجزا از دنیای واقعی خواهد کرد. ظاهراً اپل قصد دارد این دو فناوری را در یک هدست ترکیب کرده و آن را تا 15 سال آینده جایگزین آیفون کند.

Apple-VR

این هدست‌ها احتمالاً با سنسورها و دوربین‌های زیادی عرضه خواهند شد که می‌تواند محیط اطراف را آنالیز کرده و آن را تغییر دهند. اپل مبالغ زیادی را در زمینه تحقیق و توسعه این دو فناوری صرف کرده اما طبق نظر کارشناسان محصولات واقعیت مجازی یا افزوده اپل به این زودی عرضه نخواهند شد. ظاهراً اپل قصد دارد تا در سال 2018 هدست‌هایی مخصوص آیفون با عبارت “ساخته شده برای آیفون” عرضه کند و نهایتاً تا 15 سال آینده نیز به‌طور کلی تولید گوشی هوشمند را متوقف کند چرا که فناوری در حدی پیشرفت خواهد کرد که نیازی به آن‌ها نخواهید داشت! در شرایط فعلی که بیشترین سود و درآمد اپل را فروش آیفون تشکیل می‌دهد این پیش‌بینی کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد اما اگر نگاهی به 15 سال پیش داشته باشید و سرعت پیشرفت فناوری را در نظر بگیرید بعید نیست که پانزده سال دیگر چیزی با عنوان گوشی هوشمند منسوخ شده باشد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    در سال ۲۰۰۷ اپل گوشی خود با قابلیت‌هایی جدید را به بازار معرفی کرد؛ قابلیت‌هایی که کمتر محصولی در بازار از آن بهره می‌برد. همین عامل منجر به فروش بالای گوشی‌های آیفون در بازار شد.
    بعد از مرگ استیو جابز اپل از مسیر اصلی خود منحرف شد.
    جهت‌گیری اپل در آن سال قرار گیری در پشت شرکت‌هایی نظیر سامسونگ بود که سال‌ها قبل از اپل نیاز کاربران در صفحه نمایش بزرگ‌تر را شناسایی کرده بودند. متاسفانه تغییر رویکرد اپل در رهبری بازار به سمت رقابت با بازیگران بازار برای این شرکت آینده‌ی خوبی را رقم نمی‌زند.