عکس تار دوربین آیفون تیم کوک مدیرعامل اپل طعنه‌های جالبی را روانه او کرده است!

در حاشیه بازی‌های محبوب Super Bowl آمریکا تیم کوک که خود را یکی از هواداران ورزش فوتبال آمریکایی می‌داند عکسی از جشن پیروزی تیم مورد علاقه‌اش در توییتر قرار داده که با آیفون گرفته شده و از آن‌جایی که تار و بی‌کیفیت است طعنه‌های جالبی را نیز به همراه داشته است!

2

آیفون دوربینی عالی دارد و به دلیل سرعت بالا، دقت رنگ مناسب و عکس‌هایی خوب کماکان دوربین بهترین گوشی‌های اندرویدی را با آیفون مقایسه می‌کنند؛ اما ظاهراً عکس پست شده توسط تیم کوک مدیرعامل اپل که توسط iPhone 6s او گرفته شده به هیچ‌وجه عکس خوبی نیست. همان‌طور که در تصویر شاهد جشن پیروزی تیم Denver Broncos برابر Carolina Panthers هستیم مشخص است که حرکت دست تیم کوک و لرزش تصویر باعث ایجاد عکسی تار شده است.

وقتی شرایط نوری مساعد نباشد دوربین گوشی‌های هوشمند به صورت خودکار سرعت شاتر را کاهش داده تا نور زمان بیشتری به سنسور رسیده و تصویر روشنی ثبت شود. به همین دلیل لرزش و حرکت دست می‌تواند به سرعت باعث تاری عکس شود و به همین دلیل بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار امروزی به لرزش‌گیر اپتیکال OIS مجهز هستند. همان‌طور که می‌دانید آیفون 6اس برخلاف 6اس پلاس از این قابلیت بی‌بهره است و ظاهراً هیجان تیم کوک نیز به او اجازه نداده تا پیش از انتشار عکس آن را به‌درستی بررسی کند.

نکته جالب این‌که یک صفحه از وب‌سایت اپل به عکس‌های گرفته شده توسط آیفون اختصاص داشته و “Shot on iPhone” نام دارد. درا ین صفحه نوشته شده است: “تصور کنید با دوربینی تا این حد پیشرفته می‌توانید چکار کنید”. حالا همین صفحه به کمک عکس منتشر شده تیم کوک باعث شده تا طعنه‌های جالبی به سوی او روانه شود. برخی نیز با جملاتی مانند “این بهترین عکسی است که می‌توانی بگیری؟” یا “بهتر است برای یک عکس بهتر از یک گوشی سامسونگ استفاده کنی” به استقبال توییت تیم کوک رفته‌اند!

tim-cook-iphone-super-bowl

البته گفتنی است حتی بهترین لرزش‌گیر‌های گوشی نیز نمی‌توانند لرزش حاصل از حرکت‌های شدیدی را کنترل کنند اما بهتر بود کوک پیش از انتشار عکس بیشتر راجع به آن فکر می‌کرد!

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    واقعا نمیدونم دوربین آیفون چی داره
    لومیا 520 بهتره دوربینش

  2. علی می‌گوید

    دیگه همه دنیا میدونن سامسونگ حرف اولو میزنه تو صنعت موبایل