گوگل در سال 2016 یک هدست واقعیت مجازی عرضه خواهد کرد

با جدی‌تر شدن فناوری واقعیت مجازی گوگل نیز به فکر افتاده تا در سال 2016 یک هدست واقعیت مجازی برای رقابت با Oculus Rift فیس‌بوک، Vive اچ‌تی‌سی و Gear VR سامسونگ بسازد. همچنین گفته می‌شود پشتیبانی بهتری از این فناوری در نسخه‌های آینده اندروید گنجانده خواهد شد.

1

با وجود این‌که گوگل در حال حاضر هدست مقوایی Cardboard را دارد اما این وسیله تنها یک نگه‌دارنده گوشی ساده محسوب شده حتی بندی برای اتصال به سر نیز ندارد. اما گفته می‌شود هدست واقعیت مجازی جدیدی که گوگل در حال کار بر روی آن است شبیه به هدست Gear VR سامسونگ بوده و با یک بدنه پلاستیکی و چند حسگر عرضه می‌شود. می‌توانید گوشی اندرویدی مورد نظر خود را درون آن قرار داده و از اپ‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی لذت ببرید.

همان‌طور که نوشتیم همچنین قرار است پشتیبانی پیش‌فرض از واقعیت مجازی در اندروید نیز گنجانده شود تا دیگر نیازی به دانلود اپلیکیشن اضافه نباشد. به این ترتیب هم استفاده کاربر ساده‌تر شده و هم مشکلاتی مانند لگ و تأخیر را نداشته و احتمالاً ایجاد سرگیجه در کاربر نیز کمتر خواهد شد. گوگل هنوز افزودن قابلیت VR به اندروید و یا هدست جدیدی را تأیید نکرده اما انتظار داریم در مراسم Google I/O اردیبهشت ماه شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    هولو لنز یچیزززز دیگست