گوگل کیفیت تماس‌های صوتی Hangouts‌ را با برقراری ارتباط مستقیم P2P افزایش می‌دهد

گوگل طی چند وقت اخیر پیام‌رسان Hangouts‌ را به قابلیت‌های ریز و درشتی در کنار ارتقا رابط کاربری آن تجهیز کرده است. در ادامه همین راه به تازگی مانتین ویوها درصدد افزایش کیفیت تماس‌های صوتی کاربرانی که از این سرویس استفاده می‌کنند برآمده‌اند.

2

همان‌طور که مستحضر هستید، پیام‌رسان‌های صوتی به طور معمول پس از دریافت اطلاعات دیجیتال از شخص اول، آن را به سرور اصلی فرستاده، پردازش می‌کنند و سپس با کمی تأخیر آن را به فرد دوم تحویل می‌دهند. اگرچه نوع کیفیت شبکه و قدرت سرورهای سرویس در کیفیت صدای انتقالی نقش به سزایی دارند، با این حال طی کردن این سیکل به خودی خود باعث افت کیفیت و صد البته ایجاد وقفه را خواهد شد.

حال به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد نقش سرورهای رابط را در سیستم تماس‌های صوتی Hangouts‌ حذف نماید، تا با برقراری ارتباط مستقیم P2P بین کاربران، سرعت و کیفیت تماس‌های صوتی و تصویری افزایش یابد. با اعمال این تغییرات که انتظار می‌رود به آرامی شاهد آن باشیم، کیفیت تماس‌های برقرار شده تنها به یک پارامتر و آن هم پهنای باند شبکه اینترنت افراد وابسته خواهد بود.

اگرچه برقراری ارتباط مستقیم P2P بین کاربران باعث افزایش کیفیت محسوس تماس‌های صوتی خواهد شد، با این حال در نظر داشته باشید که در این روش IP افراد ثبت خواهد شد و این بدان معناست که یافتن محل دقیق هر فرد با رمزگشایی آن امکان‌پذیر است. البته علی‌رغم وجود احتمال سوءاستفاده از این نقطه ضعف، به نظر می‌رسد گوگل از سیستم تغییر خودکار آی‌پی استفاده خواهد کرد زیرا در غیر این صورت مورد هجوم مدافعان حریم خصوصی قرار خواهد گرفت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    من که فکر نکنم پیشرفت کنه

  2. همایون می‌گوید

    یه مشکل این نرم افزار طراحی بسیار نامناسب لوگو و خود برنامه هست… گوگل اگه می خواد توی این بازار پیام رسان ها خودی نشون بده باید یه فکری به حال این داستان بکنه