پیشنهاد ایجاد جاده ابریشم دیجیتالی در کشور از سوی مدیرعامل شرکت سرآوا

مدیرعامل شرکت سرآوا در سخنرانی خود در کنفرانس صادرکنندگان ایران گفت: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم جاده ابریشم دیجیتالی را در کشور ایجاد کنیم که بر اساس پلت‌فرم‌های B2B شکل گرفته باشد.

1

سعید رحمانی که در جمع رایزنان بازرگانی کشورهای همسایه، اعضای اتاق‌های بازرگانی و مدیران دولتی بخش‌های گمرکی و پستی کشور سخن می‌گفت، ایران را بزرگ‌ترین بازار اینترنتی در منطقه دانست و افزود: به لطف توسعه 3G و 4G طی چند سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت از ۲۰ درصد به حدود ۶۰ درصد رسیده، پرداخت آنلاین در کشور تا حدود ۴۰۰ درصد رشد کرده است و تجارت الکترونیک ایران هر ساله ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سرآوا با اشاره به ظرفیت‌های جمیعتی و بومی ایران، تنها راه خروج از رکود اقتصادی را توسعه شرکت‌های تکنولوژی محور دانست و در این زمینه به نقش معافیت‌های مالیاتی در توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: در همه کشورها برای توسعه و تشویق صادرات، خدمات اینترنتی را برای چند سال از مالیات معاف می‌کنند. رحمانی افزود: بعد از رفع تحریم‌ها می‌توان و باید اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد رقابتی همراه کنیم.

کنفرانس صادرکنندگان ایران روز جمعه گذشته توسط شرکت Zoodel در تالار ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    دیگه این جاده ابریشم حال بهم زن شده هااااا
    توام همین پیشنهاد هارو دادی مدیر اونجا موندی :))