آپدیت اندروید 6 مارشملو Android Wear با پشتیبانی از بلندگو و تماس صوتی از راه رسید

یکی از معایب ساعت‌های اندرویدی نسبت به اپل واچ و سایر ساعت‌های هوشمند عدم پشتیبانی از بلندگو و ناتوانی در برقراری مکالمه صوتی بود. گوگل اما به‌تازگی این ویژگی‌ها را به اضافه چندین ویژگی مهم دیگر به نسخه جدید Android Wear افزوده است.

1

جالب است بدانید برخی ساعت‌های اندرویدی سخت‌افزار بلندگو را دارند اما به دلیل عدم پشتیبانی از آن در Android Wear امکان برقراری تماس و استفاده از آن‌ها وجود نداشت. ساعت هواوی و ZenWatch 2 ایسوس دو ساعت هوشمندی هستند که قادر خواهند بود پس از این آپدیت مکالمه صوتی برقرار کنند.

asus-zenwatch-2

گوگل همچنین تغییرات مهم دیگری را نیز در نسخه جدید اندروید ور اعمال کرده که به نقل از وبلاگ رسمی این شرکت به شرح زیر است:

– با جسچرها بین رابط کاربری جابجا شوید. تاکنون تنها با چرخاندن مچ به بالا و و پایین قادر بودید بین کارت‌ها جابجا شوید و از حالا می‌توانید آن‌ها را باز کرده، اپلیکیشنی را اجرا کنید و یا به صفحه اصلی برگردید. به این ترتیب با نگه‌داشتن گوشی در جیبتان و بدون نیاز به استفاده از دست دیگرتان از دنیای اطراف باخبر شوید.

– پیام‌های بیشتری تنها با صدای خود بفرستید. با اندروید ور همیشه می‌توانستید پاسخ پرسش‌های پرسیده شده با صدای خود را ببینید و حالا قادر خواهید بود تا در اپلیکیشن‌های Hangouts، تلگرام، واتس‌اپ، وایبر، WeChat و Nextplus پیام صوتی را از مچ دستتان ارسال کنید. کافیست بگویید:

OK Google, Send a WhatsApp message to Mohsen: I’ll take care of Farnet.

– از این پس با پشتیبانی از بلندگو می‌توانید تماس صوتی برقرار کرده و به پیام‌های صوتی روی ساعت گوش فرا دهید. به این ترتیب می‌توانید با اتصال بلوتوث مکالمه صوتی برقرار کرده و همچنین به پیام‌های صوتی و ویدئویی اپلیکیشن‌هایی مانند Glide گوش دهید. برای این‌کار به ساعتی با بلندگو مانند Huawei Watch و یا نسخه 49 میلی‌متری ZenWatch 2 نیاز دارید.

آپدیت جدید اندروید ور در هفته‌های آینده به ساعت‌های اندرویدی کنونی و همچنین مدل‌های جدیدی مانند Casio Smart Outdoor Watch و ساعت هواوی بانوان می‌آید.

Official Android Blog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    حالا یه سری میان میگم
    این از اون کپی کرده
    اون از این ??