آیا می‌دانید اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چیپ رادیوی FM را در گوشی غیرفعال می‌کنند؟

اگر از طرفداران گوش دادن به رادیو با گوشی همراهتان بوده‌اید احتمالاً از عدم وجود این قابلیت در بسیاری گوشی‌های هوشمند کنونی راضی نیستید و شاید تصور کرده‌اید گوشی‌های امروزی از سخت‌افزار آن بی‌بهره‌اند اما خوب است بدانید اکثر تولیدکنندگان به عمد این چیپ را در گوشی‌هایشان غیرفعال می‌کنند.

1

به گفته «جف اسمولین» مدیر عامل شرکت Emmis Comms سامسونگ، اپل، ال‌جی و برخی دیگر از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چیپ رادیو FM را در بیشتر گوشی‌های خود غیرفعال می‌کنند درحالی‌که سونی، اچ‌تی‌سی و موتورولا این کار را انجام نمی‌دهند. گوشی‌های اپراتور Sprint نیز با چیپ رادیوی فعال عرضه می‌شوند و T-Mobile و AT&T نیز تولیدکنندگان را به فعال کردن آن تشویق می‌کنند.

دلیل غیرفعال‌سازی این چیپ‌ها از سوی تولیدکنندگان ظاهراً عدم استفاده کاربر و جایگزین شدن رادیوی سنتی با پادکست‌های اینترنتی عنوان شده است. همان‌طور که می‌دانید گوشی‌ها برای استفاده از رادیو FM از سیم هدفون به عنوان آنتن استفاده می‌کنند. به گفته آقای اسمولین مزیت رادیو FM مصرف انرژی یک‌سوم نسبت به استریم و پادکست‌های اینترنتی است و دسترسی به آن می‌تواند در شرایط اضطرار و در بلایای طبیعی بسیار مفید باشد. به‌هرحال ظاهراً کاری از دست مشتریان ساخته نیست و اگر قصد استفاده از رادیو FM را دارید بهتر است گوشی‌هایی را خریداری کنید که از ابتدا با اپلیکیشن آن عرضه می‌شوند چرا که فعالسازی این چیپ به راحتی نصب یک نرم‌افزار نخواهد بود.

phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    یادمه زمانی N900 بدون رادیو بود
    همه اینو یه ایراد بزرگ میدونستن