هشدار: استفاده از کابل غیراستاندارد USB می‌تواند دستگاه شما را بسوزاند!

اغلب تصور می‌شود که ولتاژ و آمپراژ شارژر مسائل مهم‌تری نسبت به یک کابل USB ساده هستند اما در واقعیت این‌طور نیست. یکی از مهندسان گوگل درحالی‌که کابل‌های مختلف USB Type-C را روی کروم‌بوک پیکسل 2 خود آزمایش می‌کرد در اثر استفاده از یک کابل غیراستاندارد کروم‌بوک خود را از دست داد!

0

«بنسون لیانگ» که کابل‌های مختلف نسل جدید USB یعنی Type-C را روی نکسوس 5X، نکسوس 6P و همچنین کروم‌بوک پیکسل 2 خود آزمایش می‌کرد وقتی که یک کابل خریداری شده از آمازون را به کروم‌بوک خود متصل کرد باعث سوزاندن آن شد. البته دلیل استفاده از کابل‌های متنوع توسط آقای لیانگ دقیقاً کشف چنین نتایجی بود اما احتمالاً شما حاضر نیستید چنین ریسک بزرگی را متحمل شوید. خوشبختانه این کابل فوراً توسط آمازون از لیست فروش حذف شد اما باید آگاه باشید که مخصوصاً در زمینه USB Type-C همیشه از کابل‌های معتبر استفاده کنید.

flawed-usb-type-c-cable

با بررسی بیشتر مشخص شد که در این کابل از مقاومت اشتباه 10 کیلواهمی به جای 56 کیلواهمی استافده شده و همین عامل به علاوه عواملی دیگر باعث سوختن کروم‌بوک او شده است. درست است که کابل‌های شرکت‌های معتبر مخصوصاً از نوع USB C گران هستند اما از بین رفتن یک کروم‌بوک 1500 دلار به مراتب دردناک‌تر از آن است.

AndroidHeadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.