مایکروسافت خرید SwiftKey به قیمت 250 میلیون دلار را تأیید کرد

صبح امروز فایننشال تایمز گزارش داد که مایکروسافت و SwiftKey در حال انجام مذاکرات نهایی واگذاری هستند و حالا مایکروسافت رسماً این معامله را تأیید کرده است.

0

SwiftKey محبوب‌ترین کیبورد اندروید و iOS محسوب می‌شود و مایکروسافت قصد دارد کماکان توسعه آن را برای هر دو پلتفرم ادامه دهد. این شرکت ردموندی در حال حاضر کیبورد Word Flow را برای ویندوزفون توسعه می‌دهد و قصد دارد آن را به iOS نیز بیاورد. حالا خرید SwiftKey به مایکروسافت امکان می‌دهد تا این دو کیبورد را با یکدیگر تلفیق کرده و از هوش مصنوعی بهتر SwiftKey در کیبورد خود بهره ببرد.

SwiftKey

تیم SwiftKey قرار است به تیم تحقیقاتی مایکروسافت اضافه شود و همان‌طور که می‌دانید شبکه هوشمند عصبی SwiftKey و پیشرفت‌هایی که در این زمینه خصوصاً در نسخه آزمایشی SwiftKey اندروید داشته توجه مایکروسافت را به خود جلب کرده است. هری شام مدیر بخش تحقیقات مایکروسافت در این زمینه می‌گوید:

ما عاشق فناوری SwiftKey هستیم و همچنین تیمی که جان و بن تشکیل داده‌اند را نیز دوست داریم. ما اعتقاد داریم با همکاری یکدیگر می‌توانیم به اهداف بسیار بزرگتری نسبت به چیزی که می‌توانستیم جداگانه به دست بیاوریم دست پیدا کنیم.

خرید جدید مایکروسافت مثال دیگری برای عرضه روزافزون اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مایکروسافت در پلتفرم اندروید و iOS است. این شرکت که اخیراً اپلیکیشن‌های متنوعی را برای اندروید و آیفون عرضه کرده بود به‌تازگی نیز Sunrise و Acompli دو اپ محبوب دیگر را به تصاحب خود در آورده است. ظاهراً این خریدها که جزئی از برنامه Garage مایکروسافت به حساب می‌آید برای تضمین درآمد این شرکت در بخش موبایل حتی با وجود شکست احتمالی ویندوزفون در نظر گرفته شده است.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.