بیش از 60 بازی در گوگل پلی استور در حال آلوده‌سازی گوشی‌های اندرویدی به ویروس هستند!

با وجود این‌که گوگل نهایت سعی خود را در بررسی اپلیکیشن‌ها پیش از تأیید و قرار گرفتن در پلی‌استور می‌کند اما ظاهراً خرابکاران راه تازه‌ای برای آلوده‌سازی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی یافته‌اند. یک مرکز امنیتی به نام Dr.Web در مسکو اخیراً متوجه تروجانی در بیش از 60 بازی اندرویدی ساخته شده توسط 30 شرکت مختلف شده است.

7

با وجود این‌که این بازی‌ها هیچکدام معروف و با ایده نو نبوده و اغلب یک کپی از بازی‌های مشهورتر به حساب می‌آیند اما آلوده بودن آن‌ها را باید جدی گرفت. در واقع هیچ‌کدام از این بازی‌ها در درون خود تروجان ندارند بلکه تصاویر استفاده شده در آن‌ها تروجان را هنگام بارگذاری روی اندروید قرار می‌دهد. این تروجان که Android.Xiny.19.origin نام گرفته است معمولاً به شکل بدافزار اپلیکیشن‌هایی را ناخواسته روی اندروید نصب خواهد کرد که جنبه تبلیغاتی خواهند داشت اما گاهی نیز شماره IMEI گوشی شما را به سرورهای خارجی ارسال کرده و باعث مشکلات بیشتری خواهند شد.

بسیاری از این بازی‌ها کماکان روی گوگل پلی استور وجود دارند و هنوز مشخص نیست آیا عرضه‌کنندگان آن‌ها به عمد این آسیب‌پذیری را در اپلیکیشن خود قرار داده و یا هنوز از وجود آن آگاه نیستند. به هر حال برخی از عرضه‌کنندگان این بازی‌ها شامل BILLAPS، Conexagon Studio و Fun Color Games می‌شوند و بهتر است از نصب اپ‌های عرضه شده توسط این شرکت‌ها خودداری کنید.

حالا که برخی ویروس‌های اندروید در میان تصاویر استفاده شده در بازی‌ها مخفی شده‌اند انتظار داریم گوگل با آپدیت Google Play Services یا آپدیت‌های ماهانه اندرویدی از این روش جدید نیز جلوگیری کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. منصور می‌گوید

    یه هفته قبل هم گوشی من دچار ابن مشکل شد خود به خود عکس بالا می اومد نرم افزار نصب می شد اصلا ریست فکتوری هم نمی شد نرم افزار ها اصلا قابل حذف نبودن خود به خود تو قسمت فایلای سیستمی نصب می شدند اخرش گوشی رو روت کردم و نرم افزار هارو حذف کردم
    com.andr0id.lauchinmg
    بد افزار اصلی این بود

    1. Amir می‌گوید

      نابود کرده گوشیتو

  2. Amir می‌گوید

    اندروید واقعا افتضاحه
    از هر لحاااظ

  3. مهيار می‌گوید

    بعد بگید اندروید خوبه! والا

    1. Amir می‌گوید

      لایک

  4. Soooli می‌گوید

    خدا بخیر کنه. من که موقع بازی کلا اینترنت رو قطع می کنم مگر اینکه محبور باشم

    1. Amir می‌گوید

      کر خوبیه
      ولی بازی های آنلاینو چکار میکنی