الفابت با عبور از اپل ارزشمندترین شرکت دنیا لقب گرفت

در سال 2015 گوگل شرکتی بزرگ‌تر به نام الفابت را به عنوان شرکت مادر معرفی کرد و اعلام کرد که از این پس گوگل یک زیرمجموعه از الفابت محسوب می‌شود. حالا که آمار درآمدهای سه‌ماهه پایانی 2015 منتشر شده ظاهراً الفابت با سبقت گرفتن از اپل ارزشمندترین شرکت دنیا لقب گرفته است.

1

تاکنون با شنیدن عبارت “ارزشمندترین شرکت دنیا” به یاد اپل می‌افتادیم اما حالا الفابت ارزش بازاری برابر با 558 میلیارد دلار دارد که از 535 میلیارد دلار اپل فراتر رفته است. چیزی که الفابت را در لیست ارزشمندترین شرکت‌های جهان به صدر رسانده اعلام درآمدهای سه‌ماهه پایانی 2015 است. الفابت در این بازه زمانی 21.3 میلیارد دلار درآمد داشته که از پیش‌بینی 20.8 میلیارد دلاری وال استریت نیز فراتر است. به این ترتیب درآمد به ازای هر سهم نیز از 8.09 دلار پیش‌بینی شده به 8.67 دلار رسیده است.

alphabet-flowchart

برای سال 2015 گوگل 74.5 میلیارد دلار درآمد داشته که درآمد عملیاتی 23.4 میلیارد دلاری را باعث شده است. این درآمد عمدتاً ناشی از دو منبع اندروید و تبلیغات بوده است. سایر کسب‌وکارهای گوگل و الفابت شامل Google X، گوگل فایبر، خودروهای خودران و … تنها 448 میلیون دلار درآمد داشته که نسبت به سال گذشته افت محسوسی داشته است. بیشتر درآمدهای غیرتبلیغاتی و غیراندرویدی گوگل از شرکت‌های زیرمجموعه گوگل فایبر، Nest و Verily ناشی شده است. Verily پیش از این به عنوان شرکت علم زندگی گوگل شناخنه می‌شد، Fiber بخش اینترنت‌رسانی گوگل و Nest نیز تولیدکننده لوازم هوشمند خانگی محسوب می‌شود. “روث پرآت” مدیرمالی الفابت می‌گوید:

رشد درآمد قوی ما در سه‌ماهه پایانی 2015 نشان از چالاکی و جنب‌وجوش کسب وکارمان دارد که توسط جستجوی موبایلی و تبلیغات برنامه‌ریزی شده یوتیوب حاصل شده؛ زمینه‌هایی که سال‌ها روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. ما در مورد فرصت‌های پیش روی گوگل و سایر شرکت‌های زیرمجموعه هیجان زده هستیم که می‌تواند زندگی میلیاردها نفر را بهبود ببخشد.

بخش سایر درآدهای الفابت که مربوط به درآمد گوگل و سودهای گوگل پلی استور می‌شود درآمدی برابر با 2.1 میلیارد دلار را در سه‌ماهه پایانی 2015 نشان داده که نشان از 24 درصد افزایش نسبت به بازه مشابه سال گذشته است. تبلیغات کلیکی گوگل نیز نسبت به سال پیش 40 درصد و نسبت به سه‌ماهه قبل 22 درصد افزایش یافته است.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    نتیجه سال ها تلاش و تحقیق