آیا پراستفاده‌ترین اپلیکیشن اندرویدی جهان را می‌شناسید؟

اگر بخواهید حدس بزنید کدام اپلیکیشن اندرویدی در سه‌ماهه پایانی سال 2015 بیشتر از سایرین استفاده شده است چه می‌گویید؟ فیس‌بوک؟ واتس‌اپ؟ کروم؟ اینستاگرام؟ خیر اشتباه می‌کنید! پاسخ این پرسش احتمالاً کمی تعجب‌آور خواهد بود.

4

طبق آمار Drawbridge در سه‌ماهه پایانی سال 2015 اپلیکیشن Clean Master از شرکت CM بیشترین استفاده را داشته است. این اپلیکیشن همان‌طور که بسیاری از کاربران ایرانی نیز با آن آشنایی دارند برای پاکسازی حافظه رم و حذف فایل‌های اضافه طراحی شده اما در حال حاضر امکانات بسیار زیادی نیز به آن افزوده شده است. این نتیجه از آنالیز کردن بیش از یک تریلیون درخواست تبلیغات درون برنامه‌ای در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر به دست آمده است. اگر تاکنون با Clean Master کار کرده باشید حتماً می‌دانید که این برنامه مانند سایر برنامه‌های CM پر از تبلیغات مختلف است و طبق بررسی Drawbridge بیشترین درخواست‌های منحصربه‌فرد از کاربران مختلف توسط این برنامه ارسال شده و به همین دلیل شاید Clean Master بیشترین دانلود را نداشته باشد اما کاربران بیشتر از سایر اپلیکیشن‌ها از آن استفاده کرده‌اند. جالب است بدانید شرکت‌هایی مانند سامسونگ نیز از Clean Master در اپلیکیشن‌های پاکسازی پیش‌فرض گوشی‌هایشان استفاده کرده‌اند. گفتنی است که CM Security نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

samsung-smart-manager

حال شاید از خود بپرسید دانستن این موضوع چه دیدی از کاربران اندرویدی به دست می‌دهد. از آن‌جایی که سهم عمده گوشی‌های اندرویدی را میان‌رده‌ها و گوشی‌های ارزان قیمت تشکیل می‌دهد ظاهراً کاربران در مورد بهینه‌سازی گوشی خود نگران هستند با وجود این‌که بارها گفته شده اندروید به نحوی برنامه‌ریزی شده است که نیازی به خالی کردن فضای رم وجود ندارد. همچنین برخی کاربران نگران ویروسی شدن گوشی‌های خود هستند درحالی‌که این احتمال با وجود آپدیت Google Play Services بسیار ناچیز است.

به هر حال ظاهراً CM توانسته کاربران را به استفاده از اپلیکیشن‌های خود ترغیب کند و از این روش پول خوبی نیز عاید خود کند.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Mehran می‌گوید

    360security بهتره.

  2. مهیار می‌گوید

    به نظرم اپلیکیشن All-in-one Toolbox اپلیکیشن بهتریه. کلین مستر خودش رو در قالب اپلیکیشن‌های مختلف به کاربرها قالب می کنه معمولا

  3. quietly brilliant می‌گوید

    خانواده cmنرم افزارهای خوبی داره.من خودم ازcmلانچر،مرورگرcmاستفاده میکنم.مضافا از کلین مستر هم استفاده میکنم خصوصا برای قفلگذاری روی اپلیکیشنهام.

    1. Amir می‌گوید

      فقط به علت بد بودن آندروید محبوب شده