درخواست غرامت 532 میلیون دلاری از اپل به اتهام نقض پتنت‌های VPN، فیس‌تایم و فناوری iMessage

این روزها تقریباً اکثر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری مشغول شکایت از یکدیگر به جرم نقض پتنت‌های هم هستند. در این بین شرکت امنیتی VirnetX که چندی پیش توانسته بود غرامتی معادل 368 میلیون دلاری را از اپل دریافت کند، بار دیگر در دادگاهی در ایالت تگزاس امریکا پرونده‌ای را بر علیه کوپرتینوها به اتهام نقض پتنت‌های VPN، فیس‌تایم و فناوری iMessage به جریان انداخته است.

0

طبق گزارش بلومبرگ، VirnetX که به عنوان یک شرکت فعال در زمینه امنیت نرم‌افزارها و شبکه و همچنین نگه دارنده پتنت‌های متعدد شناخته می‌شود به تازگی از اپل به خاطر نقض پتنت‌هایی در زمینه برقراری ارتباط امن ما بین دو کامپیوتر شکایت کرده است.VirnetX که دو سال پیش نیز توانسته بود در دادگاهی مشابه، اپل را وارد به پرداخت جریمه 368 میلیون دلاری کند، این بار درخواست غرامت 532 میلیون دلاری را به دادگاه ارائه داده است.

VirnetX مدعی است که اپل در توسعه زیرساخت‌های برقراری ارتباط امن در برنامه‌های فیس‌تایم و فناوری iMessage از فناوری تونل مجازی این شرکت بدون پرداخت حق پتنت استفاده کرده است. به گفته وکیل مدافع اپل Greg Arovas، این شرکت همواره به مسائل مالکیت معنوی فناوری‌های مورد استفاده احترام گمارده، با این حال شرکت VirnetX با سوء استفاده از این حرکت اپل، روزبه‌روز در حال بالا بردن سطح توقع خود به بهانه‌های مختلف است.

بدون شک VirnetX را می‌توان جزو شرکت‌های پتنت ترول دانست که صرفاً درآمد خود را از راه فروش پتنت‌های ثبت شده به نام خود به شرکت‌های فناوری به دست می‌آورد. این شرکت در سال 2010 و در پرونده‌ای مشابه نیز، مایکروسافت را هم ملزم به پرداخت 200 میلیون دلار کرده است. لازم به یادآوری است که سال گذشته نیز دادگاهی در تگزاس شرکت اپل را به علت نقض سه مجوز حق ثبت اختراع شرکت اسمارت فلش در برنامه آیتونز، به پرداخت 532 میلیون و 900 هزار دلار جریمه کرد.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.