این مرد بود که به استیو جابز آموخت؛ متفاوت فکر کند!

بنا به گفته‌های آقای Stewart Brand بنیان‌گذار مجله Whole Earth، استیو جابز خاطرات استفاده از مواد مخدر خود را به یاد می‌آورد و برخلاف عنوانش یعنی «استاد جهان» یک هیپی به‌تمام‌معنا بود!

0

Brand به‌تازگی در مراسمی به نام «مروری بر سال 1960: جشن پنجاهمین سالگرد» در سانفرانسیسکو حضور پیدا کرده است. وی در این رابطه مصاحبه‌ای انجام داد که در آن درباره استیو جابز از هیپی تا تکنولوژی صحبت کرده است.

آقای Brand برای هرکس که بیوگرافی Walter Isaacson از استیو جابز در سال 2011 را خوانده باشد، شخصیت آشنایی است. او به عنوان یکی از افراد مؤثر در انقلاب ضد فرهنگی سیلیکون ولی را که به ظهور کامپیوتر شخصی منجر شد، تأثیری اساسی بر شکل‌گیری اپل داشت.

جابز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه استنفورد در سال 2005 نشریه آقای برند را از لحاظ اهمیت، «گوگل در فرم کاغذی» خواند و به عبارتی که در پشت مجله وی چاپ شده بود «Stay Hungry, Stay Foolish» اشاره کرد. این عبارت به دست نکشیدن از تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها اشاره دارد و کتابی هم با همین عنوان از نویسنده هندی Rashmi Bansal به چاپ رسیده است.

آقای برند همچنین فیلم‌بردار و دستیار آقای Douglas Engelbart در ویدئوی مشهوری که عنوان «مادر تمام دموها» را به خود اختصاص داده و در آن Douglas برای اولین بار به معرفی ابرمتن، ایمیل و موس می‌پردازد، بود.

در مصاحبه‌ای با رسانه عمومی KQED از برند پرسیده شد که درباره این‌که فیلم‌های جدید سرگذشت استیو جابز، بر تجربه‌های استفاده وی از LSD و تأثیر آن بر ایده‌های تکنولوژی که وی بعداً به آن‌ها رسید پرداخته چه احساسی دارد؟ پاسخ داد:

اتفاقاتی که برای یک شخص در بیست‌سالگی‌اش می‌افتد، آینده او را شکل خواهد داد. برای تعداد زیادی این اتفاق یک مسافرت است. برخی در سپاه صلح کار می‌کنند (سپاه صلح سازمانی دولتی از جوانان داوطلب آمریکایی است که به صورت داوطلبانه به کشورهای دیگر سفر کرده و کار می‌کنند). اولین کار خارق‌العاده آن‌ها تا حدودی برایشان از کارهای ممکن و امکانات پیش رو پرده برمی‌دارد. در آن زمان داروهای روان‌گردان پدیده جدیدی بود و برای ما مفهوم خاصی در پی داشت. آن‌ها قوی بودند و الهام و اتفاقات تصادفی در پی داشتند که شاید بیشتر اتفاقات تصادفی بودند. درهرصورت مطمئناً در شکل‌دهی استیو جابز تأثیر داشتند. چند دفعه‌ای که با هم صحبت کردیم، تجارب استفاده از آن‌ها را به یاد آوردیم.

در قسمت دیگری از مصاحبه برند می‌گوید که جابز استاد جهان بود، اما درعین‌حال یک هیپی هم بود که تا جایی که می‌توانست پابرهنه می‌گشت.

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.