سرمایه‌گذاری 7.47 میلیارد دلاری سامسونگ در ساخت آیفون 7 اپل!

بر کسی پوشیده نیست که آیفون ۷ اپل در حال ساخت است و بدون شک اپل بیشترین سود را از این محصول پرطرفدار روانه جیب خود خواهد کرد؛ اما جالب است بدانید سامسونگ نیز در این عیش و نوش با اپل سهیم است و فروش آیفون ۷ برای سامسونگ هم نون و آبی ردیف می‌کند.

0

شما هم حتماً شنیده‌اید که می‌گویند تمامی تخم‌مرغ ‌ها را نباید در یک سبد گذاشت، سامسونگ نیز سعی دارد در بازارهای مختلف حضور داشته باشد تا در صورت رکود یک بازار از سایر بازارها سودآوری داشته باشد، در حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ آنچنان که این شرکت انتظار دارد سودی عاید آن نمی‌کند اما همان‌گونه که ذکر شد فرآیند تولید آیفون ۷ می‌تواند به نفع سامسونگ تمام شود و برای این شرکت کره‌ای سودآوری داشته باشد.

جالب اینجاست که سامسونگ در حال حاضر نیز توانسته از این آب گل آلود به نفع خود ماهی‌های خوبی بگیرد، تولید چیپست‌های حافظه، رم و پردازنده‌های سامسونگ که برای اپل ساخته می‌شود تاکنون سود سرشاری را روانه جیب این شرکت کره‌ای کرده است.

اخیرا نیز منابع آگاه کره‌ای مدعی شده‌اند بخش صفحه نمایش شرکت سامسونگ گزینه اول اپل برای ساخت پنل‌های قابل انعطاف OLED است که احتمال می‌رود در آیفون‌های بعدی به کار گرفته شود. از قرار معلوم قراردادی هم در این زمینه بین این دو غول بزرگ‌ فناوری بسته شده و ظاهرا سامسونگ 7 میلیارد و 470 میلیون دلار برای افزایش ظرفیت تولید پنل‌های OLED خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا بتواند پاسخگوی نیاز اپل به این قطعات باشد.

اگر تمامی حساب و کتاب‌های سامسونگ درست از آب دربیاید این شرکت قادر خواهد بود ۳۰ تا ۴۵ هزار پنل OLED را در هر ماه برای اپل تولید کند،. اگر میزان هزینه‌ای که سامسونگ صرف این کار می‌کند افزایش داشته باشد ممکن است ۴۵ هزار پنل مازاد دیگر نیز در هر ماه تولید داشته باشد. از طرف دیگر گفته می‌شود که سامسونگ ممکن است ۸۳۰ میلیون دلار دیگر نیز در سال جاری میلادی صرف گسترش کارخانه‌های تولید پنل‌های OLED این شرکت کند.

بد نیست بدانید این پنل‌ها طرفداران زیادی دارند و در گوشی‌های بعدی سامسونگ و سایر تولید‌ کننده‌های چینی گوشی هوشمند استفاده می‌شود. اگر پیگیر اخبار فناوری بوده باشید ممکن است خبر تمایل اپل به استفاده از پنل‌های تولید شده توسط ال‌جی به گوش شما نیز خورده باشد اما این خبر جدید از همکاری اپل و سامسونگ حکایت دارد و به احتمال زیاد سهم ال‌جی در تولید این پنل‌ها کمتر از این حرف‌ها خواهد بود.

به هر ترتیب باید گفت بدون شک سامسونگ و اپل با یکدیگر توافق‌های زیادی پشت پرده‌ دارند و امیدوارم این قراردادها به ساخت محصولات خلاقانه‌تری منجر شود.

cultofmac.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.