سامسونگ در حال کار بر روی دوربین 360 درجه خود با نام Gear360 است

این روزها هر کجا خبری از فناوری‌های جدید مطرح می‌شود نامی از سامسونگ هم به گوش می‌خورد، این غول کر‌ه‌ای سعی دارد همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و از قرار معلوم قصد دارد فناوری واقعیت مجازی را به فال نیک گرفته و ماهی‌های بیشتری از این آب بگیرد، به همین منظور ممکن است دوربین ۳۶۰ درجه خود را با نام Gear 360 برای ضبط تصاویر واقعیت مجازی روانه بازار کند.

0

همان‌گونه که اشاره شد واقعیت مجازی روز‌به‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، افزایش مخاطبینِ این فناوری به این معناست که افراد بیشتری تمایل به ساخت محتوا برای هدست‌های واقعیت مجازی نشان می‌دهند، در این بین رقبا نیز دست روی دست نگذاشته‌اند و هر کدام دوربین‌های خاص خود را برای این هدف معرفی کرده‌اند.

اخیراً در اخبار داشتیم که نیکون دوربین کی‌میشِن ۳۶۰ (KeyMission 360) را برای ضبط تصاویر ۳۶۰ درجه معرفی کرده است. پر واضح است که سامسونگ نیز این بازار جدید را به حال خود وا نخواهد گذاشت و احتمال ساخت دوربین ضبط تصاویر واقعیت مجازی از جانب این شرکت بسیار است. حالا باخبر شدیم سامسونگ نام تجاری Gear 360 را در کره جنوبی به نام خود ثبت کرده است.

اگر با محصولات سامسونگ آشنا باشید حتماً می‌دانید که این شرکت محصولات دیگری با برند Gear دارد و به این ترتیب به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که این محصول به هیچ وجه ربطی به گوشی هوشمند ندارد، از طرف دیگر عنوان ۳۶۰ نیز اشاره به محصولی دارد که ممکن است بتوان به قابلیت دوربین آن نسبت داد.

ناگفته نماند که چند سال پیش سامسونگ پروژه‌ای را رونمایی کرد که در آن شاهد نمونه اولیه دوربین هوشمندی بودیم که تصاویر ویدئویی ۳۶۰ درجه‌ای را برای هدست واقعیت مجازی Gear VR این شرکت ضبط می‌کرد. این نمونه اولیه در آن زمان زیاد مورد توجه قرار نگرفت و به سرعت از خاطر پاک شد اما با گذاشتن تمام این موارد در کنار هم به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد Gear 360 نسخه نهایی دوربین واقعیت مجازی این شرکت است.

هما‌ن‌گونه که در ابتدا ذکر شد این روزها بازار فناوری واقعیت مجازی داغ است و هدست‌ Oculus Rift، هدست Vive اچ‌تی‌سی در کنار پلی استیشن VR همگی امسال روانه بازار می‌شوندبا این حساب به هیچ وجه دور از ذهن نیست اگر سامسونگ هم بخواهد دستی در این بازار داشته باشد و با فروش تجهیزاتِ فناوریِ واقعیت مجازی رونقی به بازار خود ببخشد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.