خودروهای خودران گوگل حرکت در شرایط بد آب و هوایی را می‌آموزند

به جرات می‌توان گفت خودروهای خودران آینده صنعت خودروسازی را تشکیل خواهند داد و از هم اکنون نیز زمزمه‌های رقابت در این بازار جدیدِ ایجاد شده به گوش می‌خورد،‌گوگل نیز به عنوان غول بزرگ در زمینه فناوری قصد دارد از غافله عقب نماند و خودروی خودروان این شرکت روز‌به‌روز پیشرفت می‌کنند، اکنون نیز این خودروها در حال آموزش رانندگی در شرایط بد آب و هوایی هستند.

0

بر اساس آخرین گزارشِ ماهانه گوگل در خصوص برنامه خودروهای خودران این شرکت، برف‌پاک‌کن‌های این خودرو به لطف سنسورهای تعبیه شده در سقف باعث می‌شود رانندگی در شرایط بد آب و هوایی تشخیص داده شود و در صورت لزوم خودرو از حرکت باز ایستد.

گوگل مدعی است آخرین نسخه از سنسورهای LiDAR این شرکت قادر به تشخیص باران هستند. جالب اینجاست که این تجهیزات تعبیه شده در خودروهای خودران گوگل که در حال حاضر به صورت آزمایشی رانندگی می‌کنند باعث می‌شود سیستم هوشمند خودرو فرق بین رگبار باران و باران ملایم را تشخیص دهد.

google self driving car

در حال حاضر این سیستم تنها در شرایط طوفانی خودرو را نگه می‌دارد و پس از بهبود هوا به راه خود ادامه می‌دهد. گوگل مدعی است در حال بررسی خودرو خودران خود برای شرایط مختلف آب و هوایی گوناگون است تا این خودرو بتواند در باد و باران و برف رانندگی کند.

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، گوگل عزم خود را برای حضور پرقدرت در بازارِ خودروهای خودران جزم کرده است، بد نیست بدانید هم اکنون ۵۳ خودرو خودران گوگل مسافتی حدود ۲ میلیون و دویست هزار کیلومتر را به صورت آزمایشی طی‌ کرده‌اند؛ اما هنوز در ابتدای راه‌ هستند. این خودروها همچنین مسافتی حدود شانزده هزار تا بیست و چهار هزار کیلومتر را در خیابان‌های شهری و اماکن عمومی تردد داشته‌اند و گوگل مدعی است ماه پیش هیچ گزارش تصادفی از جانب این خودروها منتشر نشده است.

ناگفته نماند که در ماه‌های پیش از این، چند تصادف جزئی بین خودروهای خودران گوگل و سایر خودروها رخ داده بود که گوگل ادعا می‌کند در این تصادف‌ها اشتباهات انسانی دخیل بوده است.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.