تلویزیون جدید موزیلا و پاناسونیک نشان می‌دهد که سیستم عامل فایرفاکس هنوز نمرده است

چندی پیش در خبرها داشتیم که سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس دیگر برای گوشی‌های همراه توسعه داده نمی‌شود اما از قرار معلوم این سیستم‌عامل همچنان حیات خود را در تلویزیون‌ها ادامه می‌دهد. موزیلا مراسم CES 2016 را مغتنم شمرد و اعلام کرد سیستم‌عامل متن باز این شرکت همچنان برای تلویزیون‌ها در حال توسعه است،

0

پاناسونیک نیز برای اثبات این ادعا دو مدل تلویزیون آلترا اچ‌دی خود را مجهز به سیستم‌عامل موزیلا رونمایی کرد. تلویزیون‌های پاناسونیک مدل DX900 در ابعاد ۵۸ و ۶۵ اینچی ساخته شده‌اند و همان‌گونه که اشاره شد منوی دسترسی سریعِ سیستم‌عامل فایر فاکس در این مدل‌ها به چشم می‌خورد، این منو به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های مورد علاقه خود را به صفحه ابتدایی اضافه کنند، موزیلا وعده داده تا این سیستم‌عامل خود را ظرف چند ماه دیگر به نسخه ۲.۵ ارتقا بخشد، این آپدیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های اینترنتی دلخواه خود را مستقیماً بر روی تلویزیون دانلود کنند.

ناگفته نماند که این تلویزیون‌ها تنها مدل‌هایی نیستند که از سیستم‌عامل فایرفاکس بهره می‌گیرند، پاناسونیک پیش از این چند مدل دیگر را نیز با سیستم‌عامل فایرفاکس رونمایی کرده بود و این امر به این معناست که کار فایرفاکس با سیستم‌عامل این شرکت هنوز تمام نشده است. شایعات منتشر شده نیز حکایت از تصمیم فایرفاکس برای استفاده از این سیستم‌عامل در کامپیوترهای کوچک و دستگاه‌های کوچکِ مجهز به پورت‌ اچ‌دی‌ام‌آی دارد، بنیاد موزیلا نیز در گوشه و کنار به این امر اشاره کرده بود که قصد دارد سیستم‌عاملی روانه بازار کند که بین تمامی دستگاه‌های دیجیتال به صورت واحد استفاده شود.

از این گفته موزیلا می‌توان تعبیرهای مختلفی برداشت کرد و با این حساب آنچه مسلم است عزم این شرکت برای زنده نگه‌داشتن سیستم‌عامل فایرفاکس است، به این ترتیب بدون شک در آینده بیشتر از این سیستم‌عامل خواهیم شنید.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.