نمونه مفهومی کلاه ایمنی موتورسیکلت جدید بی.ام.دبلیو در CES 2016 یک نمایشگر داخلی دارد

بخش موتورسیکلت شرکت بی.ام.دبلیو طی روند برگزاری نمایشگاه CES 2016 از نسل بعدی کلاه ایمنی هوشمند خود که دارای یک نمایشگر داخلی است رونمایی کرد.

0

نمونه مفهومی کلاه ایمنی موتورسیکلت جدید بی.ام.دبلیو قادر است به وسیله نمایشگر داخلی خود پس از اتصال به شبکه V2V اطلاعاتی از قبل میزان سوخت وسیله نقلیه و سرعت را نشان داده و با بررسی علائم کنار جاده آن‌ها را به فرد راننده اطلاع دهد. شرکت سازنده امیدوار است طی چند سال آینده بتواند نسخه نهایی این کلاه ایمنی هوشمند را راهی بازار کند.

با فناوری V2Vt اطلاعاتی همچون مکان، سرعت و وضعیت ترمز و اطلاعات سنسورها به سایر وسایل نقلیه در همان حوالی ارسال می‌شود که به وسیله تجزیه و تحلیل این اطلاعات سایر وسایل نقلیه نیز می‌توانند جهت جلوگیری از تصادف و تصادم اقدامات لازم را انجام دهند.

P90206802_highRes.0

البته همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود راننده می‌تواند از طریق دکمه‌هایی که بر روی دسته‌ی چپ موتورسیکلت قرار گرفته تنظیمات مورد نظر را بر روی این کلاه اعمال نماید. علاوه بر این در قسمت جلو کلاه یک اکشن کم نیز تعبیه گردیده که می‌تواند در حین حرکت همچون GoPro تصاویر در حین رانندگی را ضبط نمایند؛ البته از دوربین قسمت پشت کلاه نیز می‌توان به عنوان یک آینه استفاده کرد.

به گفته شرکت سازنده انرژی این دوربین‌ها توسط دو باتری قابل تعویض با عمر شارژ 5 ساعته تأمین خواهد شد.لازم به یادآوریست که تا پیش از این نیز استارتاپی تحت عنوان Skully اقدام به تولید و عرضه  کلاه ایمنی هوشمندی برای موتورسواران با قیمت 1,499 دلار کرده بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.