توئیتر ظاهرا قصد افزایش محدودیت تعداد کاراکتر هر توئیت تا 10 هزار کاراکتر را دارد!

ظاهرا توییتر در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه توییت کردن با تعداد بیش از مقدار معمول 140 کاراکتر را می‌دهد و با توجه به منابعی که با شرکت توییتر آشنایی دارند، این کمپانی برای پیاده‌سازی این قابلیت، فروردین سال 95 را انتخاب کرده است. این موضوع حتی توسط مدیرعامل توئیتر رد نشده است.

0

توییتر در حال حاضر اجرای محدودیت 10000 کاراکتری را بررسی می‌کند. پیام‌های خصوصی یا دایرکت توییتر هم محدودیت 10000 کاراکتری دارند، پس چندان هم جای تعجب ندارد. بنا به گزارش منابع نزدیک به این شبکه اجتماعی، تاریخ رسمی برای پیاده‌سازی محدودیت جدید مشخص نشده و حتی امکان دارد مرز محدودیت تعداد کاراکترها قبل از نهایی شدن نوسان هم داشته باشد. در مهرماه صحبت‌هایی در خصوص اضافه شدن قابلیتی مثل این شده بود که یکی از سخنگویان توییتر از اعلام نظر درباره آن خودداری کرد.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، هم‌اکنون توییتر در حال تست نسخه‌ای از محصول است که در آن توییت‌ها مانند گذشته اما با نوعی فراخوانی نمایش داده می‌شوند، به این معنی که محتوای بیشتری وجود دارد که شما قادر به دیدن آن نیستید. با کلیک بر توییت‌ها می‌توان آن‌ها را باز کرده و محتوای کامل را مشاهده کرد. طبق منابع، هدف از این کار حفظ ظاهر و حس همیشگی تایم‌لاین است و البته این طراحی لزوماً نهایی نیست.

دیروز مدیرعامل توییتر آقای Jack Dorsey در تصویری که توییت کرد نوشته بود:

ما زمان زیادی را به بررسی اینکه افراد در توییتر به چه‌کاری مشغول هستند گذراندیم و متوجه شدیم که افراد از متن، اسکرین‌شات می‌گیرند و آن را توییت می‌کنند. اگر به‌جای تصویر متن، می‌توانستند خود متن را توییت کنند چه اتفاقی می‌افتاد؟ متن را می‌توان جست‌وجو کرد یا به عنوان محبوب‌ترین بحث‌ها نشان داد.

این توییت لزوماً به معنی تأیید موضوعاتی که پیش‌تر ذکر شد نیست، اما بااینکه بتوان با کلیک بر توییت‌ها آن‌ها را با محتوای کامل مشاهده کرد، همخوانی دارد.

در اینجا کلید اصلی، جنبه طراحی است. در گذشته بزرگ‌تر کردن توییت‌ها با اضافه کردن محتوای بیشتر یا عکس‌های بزرگ‌تر موجب کم شدن مشارکت کاربران شده است. منطقی است که اگر دیدن هر توییت زمان بیشتری صرف کند یا فضای بیشتری را در صفحه شما اشغال کند، تعداد کمتری از آن‌ها را ببینید یا با آن‌ها تعامل داشته باشید. به‌این‌ترتیب توییتر سعی دارد بدون تغییر روشی که کاربران در حال حاضر تایم‌لاین خود را می‌بینند، محتوای بیشتری را هم اضافه کند.

تعیین اینکه با عوض کردن محدودیت کاراکتر، توییتر هم تغییر می‌کند یا خیر کار دشواری است. Jack Dorsey مدیرعامل توییتر مدتی است که برای رشد تعداد کاربران تلاش می‌کند و برای عملی شدن آن، شرکت آپدیت‌هایی را هم بر محصول خود اعمال کرده (مثل خلاصه اتفاقات که در توییتر در بخش Moments قرار گرفته است). به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از این کارها مؤثر واقع نشده‌اند و شاید قرار دادن فضای بیشتر در اختیار کاربران برای به اشتراک گذاشتن افکارشان، راه مناسبی برای رسیدن به مقصود نباشد.

بااین‌وجود، هنوز هم آپدیت مهمی است چراکه توییتر در آن حاضر به تغییر یکی از ثابت‌ترین ویژگی‌های محصول خود شده. از زمانی که توییتر شکل گرفت، محدودیت 140 کاراکتری را هم با خود داشت. این محدودیت شخصیت توییتر را نشان می‌دهد. افزایش این محدودیت نشانگر این مطلب است که توییتر و Jack Dorsey برای جذب کاربران جدید حاضر به ایجاد تغییرات جدی و مهم هستند. توییتر حتی بر ایده تغییر شیوه نمایش توییت‌ها که به ترتیب زمان انتشارشان بود (اولین توییت در پایین‌ترین جایگاه قرار می‌گیرد)، کار می‌کند. این هم یکی از ویژگی‌های اصلی توییتر است.

توییتر بر برنامه‌های جلوگیری از اسپم که ممکن است با تغییر میزان محدودیت کاراکتر به وجود بیایند هم کار می‌کند. هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه کارهایی را انجام دهد، مثلاً می‌تواند ماکزیمم تعداد کاربرانی را که می‌توان در یک توییت نام برد یا منشن کرد، مشخص کند. بنا به منابع، توییتر در نظر دارد تا اوایل بهمن‌ماه با برخی از تحلیلگران خود صحبت کرده و آن‌ها را برای رسیدگی به توییت‌های طولانی‌تر آماده کند.

recode

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.