مدیاتک از سه چیپ جدید MT8581، MT2523G وMT7697 رونمایی کرد

مدیاتک مراسم CES 2016 امسال را غنیمت شمرد و سه چیپست جدید خود را با مدل‌های MT7697، MT8581 و MT2523G رونمایی کرد، این چیپ‌ها برای اهداف سرگرمی، تجهیزات پوشیدنی هوشمند و اینترنت اشیا طراحی شده‌اند.

0

چیپست مدیاتک MT2523G در میان این چیپ‌های معرفی شده بیشتر از همه به چشم می‌خورد و به زودی قادر هستیم این محصول جدید را در ساعت‌های هوشمند و سایر فناوری‌های پوشیدنی مشاهده کنیم. بلوتوث دوگانه و جی‌پی‌اس ویژگی‌های بارز این چیپست هستند و جالب اینجاست که از رزولوشن بسیار بالایی نیز پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر چیپست مدیاتک MT2523 از پردازنده Cortex-M4 بهره می‌برد و به انرژی مصرفی بسیار کمی نیاز دارد، این چیپست قادر است با یک‌بار شارژ بیشتر از یک‌ هفته کار کند. مدیاتک وعده داد چیپست MT2523 تا اواسط سال آینده در اختیار تولید کنندگان تجهیزات هوشمند قرار گیرد.

چیپست دیگر معرفی شده مدل MT8581 است، این محصولِ سخت‌افزاریِ جدید برای مصارف سرگرمی طراحی شده و اجرای فیلم‌های دی‌وی‌دی، بلوری و سی‌دی را به راحتی بر عهده می‌گیرد. کاربران قادر هستند با این چیپست جدید فیلم‌های دی‌وی‌دی را تا حد 4K ارتقا کیفیت بخشند یا اینکه کیفیت‌ آنرا کاهش دهند. سیستم‌های کدگذاری ویدئویی HEVC, H.264 و VP9 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه برای فیلم‌های 4K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ به همراه فرمت معروف MPEG-2 و فرمت VP8 در کنار فرمت VC-1 با کیفیت 2K و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه توسط این چیپست جدید به راحتی پشتیبانی می‌شود.

آخرین چیپست از سری محصولات جدید معرفی شده چیپست مدیاتک MT7697 است که برای دستگاه‌های بسیار کم‌مصرف ساخته شده است و بلوتوث و وای‌فای را پشتیبانی می‌کند. متأسفانه سایر مشخصات این چیپست که با هدف اینترنت اشیا طراحی شده در حال حاضر مشخص نشده است.

در کنار این محصولات جدید، شرکت مدیاتک اعلام کرد سال گذشته میلادی فروش خوبی داشته و حدود ۱.۵ میلیارد چیست SoC را برای گوشی‌های همراه، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند روانه بازار کرده است. مدیاتک مدعی است در آینده نیز دامنه فروش چیپست‌های خود را با توجه به فناوری اینترنت اشیا بیشتر از این خواهد کرد و انتظار دارد تا چهار سال دیگر به میزان تولید ۱۰ میلیارد چیپست در سال دست پیدا کند.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.