معرفی استاندارد جدید وای‌فای با برد بالاتر و مصرف انرژی پائین‌تر

سازمان وای‌فای آلیانس سرانجام مشتاقانه استاندارد جدید شبکه وای‌فای 802.11ah معرفی و اعلام کرد که زین پس به لوازم پشتیبانی کننده از آن اصطلاحاً “HaLow” گفته می‌شود.

0

بر این اساس دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این استاندارد، در باند آزاد 900 مگاهرتز کار خواهد کرد که دارای طیف وسیعی به میزان دو برابر استاندارد 2.4 گیگاهرتز فعلی خواهند بود؛ بدین ترتیب امواج با صرف انرژی کمتر به راحتی از دیوار عبور خواهند کرد.

پژوهشگران بر این باورند که  استاندارد جدید وای‌فای می‌تواند نقشی کلیدی در توسعه اینترنت اشیا و دستگاه‌های هوشمند خانگی که این روزها به یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های فناوری مبدل شده را ایفا کند. مشکل استاندارد قبلی این بود که به عنوان مثال قدرت کافی ارسال امواج برای سنسورهای درب ورودی یا حسگرهای به کار رفته در لامپ‌های هوشمند که در مسافت و ارتفاعی بیشتر قرار می‌گیرند را نداشت و روتر بایستی انرژی بیشتری برای انجام این کار صرف می‌کرد. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که استاندارد قبلی شبکه وای‌فای از نظر عمر باتری و انتقال داده‌ها در مسافت‌های طولانی همخوانی نداشت.

به گفته وای‌فای آلیانس، دستگاه‌های دارنده گواهی HaLow نیز از پروتکل‌های کنونی شبکه وای‌فا نظیر IP پشتیبانی خواهند کرد و این بدان معناست که دستگاه‌های با استاندارد جدید، همچون دستگاه‌های کنونی دارای امنیت و ثبات کارکرد خواهند بود. علاوه بر این بسیاری از تجهیزات مرتبط با شبکه همچون روترها کماکان در پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز به کار گرفته خواهند شد. این امر باعث راه‌یابی دستگاه‌هایی دیگری در کنار طوسترس‌های هوشمند با قابلیت کار در فرکانس 900 مگاهرتز به بازار خواهد شد. این سازمان معتقد است که استاندارد جدید شبکه وای‌فا، باعث افزایش به کار گیری دستگاه‌های هوشمند کم‌مصرف در طیف وسیعی از صنایع خواهد شد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.