5 چیزی که گلکسی نوت 5 در آنها از گلکسی نوت 4 ضعیف‌تر است!

سامسونگ سال گذشته دو بار هواداران خود را سورپرایز کرد. یکی در زمان معرفی گلکسی اس 6 و اس 6 اج با نمایشگر دو لبه خمیده و دیگری معرفی دو پرچم‌دار جدید در میانه سال با نام‌های گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس که در ساخت آن‌ها از زبان طراحی اصلی اس 6 پیروی شده بود.

22

گلکسی نوت 5 نسبت به نسل قبلی تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری به خود دیده که از جمله آن‌ها می‌توان به بازطراحی کلی دستگاه و استفاده از گوریلا گلس 4 در قاب پشتی و جلو دستگاه و همچنین تجهیز آن به نسخه جدید رابط کاربری تاچ‌ویز اشاره کرد.

ما در مطالبی جداگانه پیش‌تر و به طور مفصل در رابطه با قابلیت‌ها گلکسی نوت 5 صحبت کرده‌ایم و حال برای آن دسته از افرادی که هنوز بر سر ارتقا گلکسی نوت 4 خود به این دستگاه دو دل هستند در ادامه قصد داریم 5 چیزی که گلکسی نوت 5 در آن از گلکسی نوت 4 ضعیف‌تر است را مرور کنیم.

پس زمینه شفاف ویجت S Planner

همان‌گونه که در جریان هستید بارزترین قابلیت گوشی‌های سری نوت سامسونگ برخورداری از قلم S Pen است که همراه با آن برنامه‌های کاربردی نیز ارائه گردیده است.

Transparent-S-Planner-widget یکی از این برنامه‌ها S Planner نام دارد که کاربران با بهره‌گیری از آن قادر هستند برنامه‌ریزی‌های کاری خود را به راحتی انجام دهند. در رابط کاربری گلکسی نوت 4 این ویجت که در صفحه هوم قرار می‌گیرد به دلیل داشتن پس زمینه شفاف با هر بک‌گراند سازگار بود این در حالی است که S Planner موجود بر روی گلکسی نوت 5 دارای پس زمینه سفید و دکمه‌های سبز رنگیست که می‌تواند برای بسیاری خسته کننده باشد.

سنگینی بیش از حد معمول در قسمت بالایی دستگاه

The-phone-feels-a-bit-top-heavy

هرچند گلکسی نوت 5 نسبت به نسل قبلی کمی باریک‌تر و سبک‌تر شده، با این حال پس از چند روز استفاده متوجه سنگینی بیش از اندازه در قسمت بالایی آن خواهید شد. البته ممکن است این امر در اثر تغییرات ساختاری و یا تجهیزات داخلی دستگاه به دلیل کاهش حجم بیش از پیش رخ داده باشد.

قاب پشتی شیشه‌ای در مقابل چرم مصنوعی

Glass-back-vs-faux-leather-back

گلکسی نوت 5 فریمی از جنس آلومینیوم دارد که مقاومت بالایی به گوشی می‌بخشد، اما بدنه پشت گوشی همچون سری گلکسی اس 6 از جنس شیشه براق ساخته شده که هنگام افتادن احتمال شکستن بالایی دارد. در سوی دیگر اطراف بدنه گلکسی نوت 4 را نواری فلزی در برگرفته است که در گوشه‌ها اندکی ضخیم‌تر شده. این امر موجب می‌شود در صورت افتادن، به گوشی آسیب کمتری وارد شود.

در هرحال هرچند قاب شیشه‌ای احساس لوکس بودن دستگاه را به کاربر القا می‌کند، با این حال قاب پلاستیکی (چرم مصنوعی) گلکسی نوت 4 می‌تواند عاملی در برابر سُر خوردن گاه و بی گاه دستگاه از دست و به جای ماندن اثرانگشت باشد.

عدم امکان تعیین سایر صفحه‌نمایش در حالت کار با یک دست

Cant-set-window-size-of-one-handed-mode

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، بدون شک حالت کار با دست موجود بر روی گلکسی نوت 5 نسبت به نسخه قبلی پیشرفت‌های چشمگیری به خود دید، با این حال در کمال تعجب شاهد حذف امکان تعیین اندازه سایز صفحه در این حالت هستیم؛ چیزی که می‌تواند یک کمبود نرم‌افزار تلقی شود.

سیستم خروج S Pen

S-Pen-ejection-is-not-really-comfortable

برخلاف نسل‌های پیشین، گلکسی نوت 5 به مکانیزم خروج نیمه‌خودکار قلم تجهیز گردیده است. در این محصول دیگر فرورفتگی برای بیرون کشیدن قلم وجود ندارد، با این حال مکانیزمی فنری تعبیه گردیده که با یک فشار SPen‌ به سرعت از جای خود بیرون خواهد آمد. هرچند شرکت سازنده معتقد است که استفاده از قلم S Pen اکنون آسان‌تر شده، با این حال به اذعان اکثر دارندگان این محصول، از برخی منظر مکانیزم جدید آزار دهنده است؛ جدا از اینکه اگر قلم را برعکس در شکاف قرار دهید مشکلاتی نیز به بار خواهد آورد.

پیشنهاد ویژه:8 چیزی که گلکسی نوت 5 در آن از گلکسی نوت 4 بهتر است!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

22 نظر برای این مطلب
  1. سعید می‌گوید

    دوستان سلام
    کسی میتونه منو راهنمایی کنه؟ من نت 4 دارم چندروز پیش خود بخود یهو خاموش شد و بعد از روشن کردنش یه سری از تنظیماتش به هم ریخت که درست کردم اما مهمترینش اینه که عملکرد ایر کامند(دستورات بدون لمس) در s pen غیر فعال شده و هرکاری میکنم فعال نمیشه. امکان ریست فکتوری هم ندارم. راهی داره عایا؟؟؟؟چیکارش کنم

  2. سید علی شریفی می‌گوید

    باسلام خدمت دوستان گرامی.امروز یکدفعه پشت گوشیمو (نوت۵)از زیر کیف دیدم ،نمیدونم گی درب پشتش مث جای گلوله شکسته.تورو به خدا کمکم کنید چه کار باید بگنم؟

  3. امیر می‌گوید

    سلام گوشی نوت ۵ قبلا زمان اینترنت گرم نمیکرد من دنبال رادیو میگشتم دیدم پیدا نمشه به موبایل فروشها رفتم گفتند نمیدونم خلاصه چند نفر گفتن با فلش پیدا میشه رفتم تو یکی از موبایل فروشها گوشی گرفت خلاصه گفت برو ۳ساعت دیگه بیا وقتی رفتم پیشش گفت مشخصات جیمیل بگو گفتم چرا گفت باید ویندوز گوشیتو عوضکنم شاید درست بشه اما به بعد هر موقع از رادیو هوشمند اینترنتی استفاده میکنم احساس میکنم گوشیم گرم میشه و همین تازه گیا گوشیرو شب گوشی رو زدم شارژ کابلی صبح بلند شدم کوشیم داغ شده وخاموش بود خلاصه هر کار کردم روشن نشد تا رفتم موبایلی کلید پاور را با کلید وسط ۳۰ ثانیه نگه داشت دیگه روشن شد
    حالا دوستان چرا گوشیم شارژ به دستگاه من کارت رو قبول نمیکنه و علت گرم کردن از چیه میشه لطفا راهنمایم کنین ممنون

  4. mahdi.khareji می‌گوید

    سلام من نمیدونم نوت ۵ بگیرم یا نوت۴ کمک کنین خواهشا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نوت ۴ دیگه رسما تولید و پشتیبانی نمیشه!

  5. آرش می‌گوید

    من نوت ۵ دارم واقعا ازش راضیم خودم باورم نمیشد در عرض ۳۰ثانیه یه هارد یک ترا رو وا کرد باotg فک نکنم هر گوشی بتونه هارد وا کنه

  6. جمشید بهادری می‌گوید

    نوکیا نوکیا نوکیا یعنی اصل گوشی سیاست خدعه در اندروید باعث برکناری وگرنه ویندوز نه هنگ داره نه بدبختی نوت. و آیفون مزخرفند نوکیا نوکیاست گرچه نو نیست

  7. کریم امیری می‌گوید

    سلام!
    من گوشی نوت ۵ اسپرینت دارم مشکل اینه که هاتس پت و وای فای شیرینگ ندارد نمیدانم چه کار کنم لطفا کمک کنین

  8. حمید می‌گوید

    نوت 5 اینارو نداره:
    – مادون قرمز (کنترل هرتلویزیونی قدیمی و جدید و حتی بقیه وسایل الکترونیکی مثل پنکه کولر رسیور و…)
    – باطری قابل تعویض
    – رم قابل ارتقا
    – چسبندگی به دست
    – مقاومت در برابر افتادن روی میز یا زمین (مثلا من عادت ندارم گوشیمو با احترام رو میز بزارم)
    – بیرون آوردن اس پن فقط با یک دست و فقط با کشیدن و فقط یک حرکت بدون فشار)

    البته نوت5 چیزای جدید و متفاوت تر و بعضی ارتقا های خوب و مناسب را دارد اما باتوجه به عنوان این تاپیک مطالب رو نوشتم.

  9. سید محمود می‌گوید

    واقعا مسخره بود!!!

  10. Kousha می‌گوید

    شما اینا رو میگی ضعف در برابر نوت ۴!!
    تنها موردی ک باش موافق بودم وزن گوشی بود
    اینا از نظر شما ضعف هستن
    اصن خروجی S pen و مخصوصا شیشه ایی بودن گوشی دلایلی هستن ک میشه رفت سراغ نوت ۵ بعد شما میگی ضعف!
    در ضمن کی گفته حالت کار با یک دست رو نداره.!!؟
    برین تو تنظیمات و گزینه Advanced features یا همون قابلیت های پیشرفته رو بزنین بعد گزینه اول (عملکرد یک دستی) رو فعال کنین

  11. Sara می‌گوید

    سلام من note5دارم خیلی زود شارژش تموم میشه

  12. مهران می‌گوید

    گوشیم note 5

  13. مهران می‌گوید

    سلام من گوشیم رو fast charging چه جوری باید برش دارم اگه بگید ممنون میشم

    1. حسین سلطانلو می‌گوید

      تنظیمات > باتری > Fast cable charging رو غیرفعال کنید.

  14. سعدی می‌گوید

    من نوت ۴ دارم موقع ارتقا ء مادون قرمزش از کار افتاد . باید توجه داشت که بیشتر نوت۴ ها اینجوریند اگه یه سرچ بزنید متوجه خواهید شد.

  15. بهروز می‌گوید

    گوشی خوبه ازش راضیم ولی ظاهری معمولی داره که در نگاه اول کسی نمیتونه تشخیص بده که این گوشی قیمت بالای دو میلیون داره چون j7 سامسونگ در نگاه اول مثل نوت میمونه در حالی که s6 تغییرات رو توش حس میکنی و به نظرم کیفیت تصویر s6 بهتر از نوت 5 هست

    1. محمدعسگراولادی می‌گوید

      دوست عزیزباچه علمی نظرمیدهیدخودم هردوراخریده ام کیفیت تصویرنوت ۵به لطف چینش دایموندپنتایل بسیارشارپ تروزیباترازاس۶است

  16. میلاد رستمی می‌گوید

    من گوشی نوت از ۱ داشتم تا ۵ وقتی نوت ۵ اومد تو بازار تهران من مدل n920cکه از همه مدلها نوت سر بودو خریدم با قیمت ۲۹۸۰۰۰۰ اما میتونم بگم رو دست نو۴ هنوز گوشی نیومده کارای نوت ۴ بیشتر از ۵نجه حرفی برای گفتن نزاشته

  17. online-architect می‌گوید

    فقط گوشی گلکسی نوت 5

  18. کاظم می‌گوید

    جالب بود تعویض باطری ونداشتن درگاه مموری کارت هم هست

  19. یوسف می‌گوید

    مادون قرمز که نوت 4داره و نوت 5 نه